"Čarobnjak iz Oza" prva premijera ZKM-a 18. rujna
ZKM kao prvi premijerni naslov nove sezone najavljuje "Čarobnjaka iz Oza" u režiji Saše Broz, osuvremenjenu bajku o Dorothynom putovanju kroz Oz i neobičnome triju neprilagođenih koji joj se na tom putu pridružuju
ZKM-ova inačica slavnoga predloška u režiji Saše Broz i adaptaciji i dramaturgiji Nikoline Bogdanović adaptirana je ostajući vjerna svijetu koji je Baum kreirao kao i njegovim glavnim likovima te, pristupajući izazovima inventivno i s uvažavanjem, nudi publici susret s vrijednim i poticajnim novim djelom koje obogaćuje prethodno razumijevanje izvornika, pokazuje put k novim tumačenjima i, osuvremenjujući priču, premošćuje vrijeme i prostor.
"Čarobnjak iz Oza" Lymana Franka Bauma svjetsku je slavu stekao filmskom adaptacijom Victora Fleminga i njome se čvrsto ugnijezdio u pop-kulturi.
- Svi znaju pjesmu o dugi, koje su boje Dorothyne cipele i kako se zove njezin pas, ističe dramaturginja Bogdanović u najavi predstave.
Dok originalni roman vrvi od neobične i nametljive simbolike, u adaptaciji za dječju publiku najbolje je moguće interpretacije ostaviti sa strane i usredotočiti se na ono što čini samu srž priče:
- Dorothyno putovanje kroz carstvo Oz i neobičan trio neprilagođenih koji joj se na tom putu pridružuje, smatra Bogdanović.
Upravo njima i njihovoj grupnoj dinamici ova priča i zahvaljuje svoju popularnost. Svakog od njih muči neki nedostatak: za Strašilo je to manjak pameti, Limenko nema srce, a Lavu nedostaje hrabrosti. Ali veliki, čarobni, fantastični Oz navodno svašta zna i može, pa se nadaju da će tako i njima pomoći, a Dorothy i Totu pokazati kako da se vrate kući.
U svojoj biti, Baumov "Čarobnjak iz Oza" priča je koja ističe važnost zajedništva i zajedničkog djelovanja, ali i naglašava važnosti poznavanja sebe i sagledavanja vlastitih mogućnosti. Također, ta je priča neka vrsta road tripa - priča u kojoj je samo putovanje uvijek važnije od odredišta.
- Odredište će se, naime, u ovoj priči ispuhati poput velika balona. Jer što ili tko je na kraju taj veliki Oz? On je šareni artikl, prazno obećanje, dobra reklama, političar u predizbornoj kampanji, nečiji ispolirani profil na Instagramu, krema za lice. Ukratko, on je ideja da će netko ili nešto nadomjestiti naš nedostatak, ispuniti prazno mjesto ili nas uputiti u pravom smjeru, ističe Bogdanović.
Danas, točno 120 godina otkad je ova priča prvi put ispričana i otkad su njezini likovi ugledali svjetlo dana, Dorothy i Toto moraju biti drugačiji jer se uragan koji ih odnosi 2020. bitno razlikuje od onog iz 1900.
- Jer sada je vrijeme kada se bunimo, rogoborimo i sumnjamo, a priča je u našim rukama, poručuje dramaturginja.
Novi komentar