« Život
objavljeno prije 11 godina i 6 mjeseci
RANI TRENING

Bebe plivači u kasnijoj dobi postaju spretnije i motorički naprednije

Djeca koja su učena plivanju od prvih mjeseci života pokazala su se tjelesno vještijima od 'beba neplivača'

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

plivanje

,

bebe

,

motorika

,

Europska glumica 2010.

Prema istraživanju stručnjaka sa Norveškog sveučilišta znanosti i tehnologije (NSZT), učenje beba starih nekoliko mjeseci da plivaju može im omogućiti da kasnije u životu razviju fantastične tjelesne vještine.

Istraživanje je pokazalo da bebe plivače imaju bolju ravnotežu i da lakše hvataju predmete i objekte oko sebe. Takva razlika očita je i pet godina kasnije. Profesor Hermundur Sigmundsson s NSZT-a i profesor Brian Hopkins sa Sveučilišta Lancaster usporedili su 19 beba plivača s kontrolnom skupinom beba koje nisu učene plivanju. Plivanje je, dakle, bilo jedini čimbenik koji je razdvajao dvije skupine. Sve ostalo, dob, obrazovanje roditelja, ekonomski status bili su podjednaki, ako ne identični. Bebe plivači imale su dva sata plivanja tjedno na koja su kretale već u dobi od dva do tri mjeseca starosti i sve tako dok nisu napunile sedam mjeseci. Istraživači su bili zapanjeni rezultatima.

Bebe plivači su podvrgnute testiranju kad su napunile petu godinu i već tad su se primijetila znatna poboljšanja u ravnoteži prilikom stajanja na jednoj nozi, preskakanju užeta, itd., odnosno općenito im se poboljšala motorika.

Djeca koja su bila bebe plivači pokazala su fantastične tjelesne vještine i spretnost, kaže profesor Sigmundsson. Rezultati sugeriraju da bebama rani trening u kasnijim godinama može omogućiti postizanje sjajnih rezultata kad su u pitanju tjelesne aktivnosti. Sigmundsson kaže kako je ovo istraživanje samo još jedan dobar pokazatelj da specifičan trening s bebama kasnije može donijeti puno toga dobrog. On tvrdi da je razvoj ustvari proces prožet međusobnim odnosima između sazrijevanja, rasta, stjecanja iskustva i učenja te da samo istraživanje još jednom potvrđuje činjenicu kako učenje nikako ne bi smjelo biti podcijenjeno.

Rezultati istraživanja objavljeni su časopisu Child: Care Health and Development, u izdanju za ožujak.

29.04.2010. 16:06:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh