7 nekoć popularnih web stranica koje su pred gašenjem
Tko visoko leti, nisko pada, kaže stara poslovica, a malo tko to zna tako dobro kao vlasnici nekoć super popularnih web stranica koje su danas tek sjena nekadašnje slave i glamura
Svatko tko je barem nakratko okusio kako funkcionira „pravi život" zna da su ljubavni, prijateljski, poslovni i svi drugi odnosi podloženi čestim promjenama te da prate nekakvu sinusoidu. Isto vrijedi i za web stranice. Ono za što su nekoć smatrali da je najbolja stvar koju smo ikada vidjeli u životu danas je grad duhova.
>>5 brandova koji bi mogli potpuno nestati u 2012.>>
Što se dogodilo?
Prema analitičaru Gartnera, Michaelu Gartenbergu, posjetitelji web stranica imaju tendenciju da, uglavnom nesvjesno, neprestano promatraju što rade drugi korisnici i čitatelji te ukoliko primijete da veći broj ljudi počinje odlaziti, i sami bježe s broda koji tone. Discovery News donosi sedam priča o usponima i padovima poznatih web stranica.
1. Gawker.com Ovoj nekoć iznimno čitana stranica s tračevima u zadnjih je godinu dana posjećenost pala za 75 posto, što je posljedica vrlo lošeg vođenja poslovanja i u najmanju ruku čudnih poslovnih odluka. Rezovi u proračunu za freelance novinare i dojavljivače, karte gradova koje u realnom vremenu pokazuju gdje se trenutno neka poznata osoba nalazi, neprestane promjene koncepta i dizajna stranice te brojne druge nelogičnosti zaslužne su za vrlo izgledno gašenje u bližoj budućnosti.
2. Chatroulette.com Pokrenuta u drugoj polovici 2009. godine, teško bi se za ovu stranicu moglo reći da je pred gašenjem, ali nismo sigurni ima li u ovom formatu neku izgledniju budućnost. Naime, unatoč činjenici da Chatroulette već neko vrijeme stagnira na oko 1 milijun posjetitelja mjesečno, ova je ideja u današnje vrijeme naprosto ispuhana. Stranicu je osmislio tada 17-godišnji Andrey Ternovskiy iz Rusije, a omogućuje ljudima da imaju video razgovore s potpunim strancima. U posljednje joj se vrijeme dogodila prava invazija muških egzibicionista, što jednostavno više nije nikome cool.
3. Digg.com Digg je školski primjer kako možete uništiti sjajnu ideju katastrofalnom implementacijom. Pokrenuta 2004. godine, ideja ove stranice bila je da njezini korisnici stavljaju na nju linkove zanimljivih članaka i vijesti, koje bi onda drugi korisnici „diggali". Članci koji su imali najviše diggova dobivali bi na relevantnosti i nalazili se pri vrhu stranice. Nažalost, u tvrtki su odlučili da unovče svoju ideju, te su na stranicu počeli dodavati i članke plaćenih oglasa, koji su na umjetni način učinjeni relevantnima, što je naljutilo brojne korisnike, koji su nakon toga prebjegli na glavnog konkurenta, Reddit. Isto tako, stručnjaci smatraju kako će čavao u lijesu Digga biti Twitter i Facebook, koji će, ako već nisu, vrlo brzo preuzeti primat i u objavi članaka i vijesti.
4. Myspace.com Već smo u nekoliko navrati pisali o razlozima neuspjeha ove nekoć najpopularnije društvene mreže na svijetu, ali unatoč svim nedavnim pokušajima da se ovaj posrnuli div spasi, izgleda kao da njegovi vlasnici još uvijek nisu ništa naučili. Stvar je zapravo vrlo jednostavna; ružni i agresivni banneri i oglasi koji potpuno nagrde izgled stranice te korisničko sučelje koje svaki korisnik može uređivati po želji (što često ispadne katastrofalno) jednostavno ne prolaze u 2011. Facebooku se svašta može prigovoriti, ali ne i da ne znaju kako se ove stvari rade, iznimno čist i uredan dizajn s vrlo suptilnim (a istovremeno vrlo efikasnim) oglasima formula je za uspjeh društvene mreže.
5. Bebo.com Pad s dva milijuna korisnika na 400.000 u svega godinu dana udarac je od kojeg se vrlo teško oporaviti. AOL je 2008. godine platio vrtoglavih 850 milijuna dolara za ovu stranicu, kako bi ju prodao za „bijednih" 10 milijuna prošle godine. Što se dogodilo? To je još uvijek misterij. Čak ni stručnjaci koji su dobro upućeni u situaciju nisu u stanju ponuditi neki logičan odgovor, budući da je stranica vrlo uspješna kopija Facebooka koja istovremeno u sebi ima i funkcionalnost Tumblr.com, ali ni to joj ne pomaže da dođe do zraka. Možda je stvar u (glupavom) imenu?
6. Salon.com Jedan od najstarijih i svojevremeno omiljenih online časopisa potonuo je „k'o kamen" zadnjih godina, a samo prošle godine izgubio je više od milijun redovitih čitatelja, što je pad oko 37%. I kod ove je stranice teško utvrditi točan razlog ovako naglom gubitku posjetitelja, ali postoji nekoliko naznaka. Broj korisnika naglo je počeo padati u studenom prošle godine, nakon što se glavna urednica Joan Walsh povukla kako bi se mogla posvetiti svojoj novoj knjizi. Nova je urednica zaključila kako stranica ne zarađuje koliko bi mogla te je povećala broj oglasa, što je privremeno donijelo rast prihoda, ali gotovo istovremeno i nagli pad čitatelja.
7. Blogger.com Već se godinama govori kako je bloganje mrtvo, ali to je samo djelomično točno, budući da bi preciznije bilo reći kako je evoluiralo i prebacilo se na novi medij. U današnje vrijeme više nitko nema vremena niti živaca čitati nekoliko stranica teksta, stoga su se korisnici weba gotovo potpuno prebacili na izmjenjivanje kratkih misli koje stanu u Twitterovih 140 znakova. Stranice poput Blogger.com i TypePad.com godišnje gube i do 30% korisnika, a čini se kako je ovom formatu jedini spas integracija sa servisima poput WordPressa, koji već godinama uživaju stabilni rast.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar