5 brendova koji bi mogli potpuno nestati u 2012.
Nekoć divovi u svojoj branši, danas utopljenici koji su zbog niza razloga ostali pregaženi vremenom i žestokom konkurencijom
U trenutku kada su bili na vrhuncu svoje poslovne moći nitko ni u najluđim snovima nije mogao pretpostaviti da će im za koju godinu prijetiti potpuna marginalizacija ili čak i nestanak. Iako ovo nikako nije ultimativna lista tvrtki koje su zbog cijelog niza razloga od uspješnih došle na rub egzistencije, predstavljamo vam kompanije koje svima mogu poslužiti kao dobar primjer kako nisko padaju oni koji su nekoć visoko letjeli.
MySpace
Nekoć najveća društvena mreža, MySpace je već neko vrijeme zapravo gotovo mrtav. Nakon dugog traženja kupca, bivši vlasnik NewsCorp prodao je ovu tvrtku za bijednih 35 milijuna dolara. Vrijedi napomenuti da je ista tvrtka 2005. godine za ovu mrežu platila gotovo 600 milijuna dolara. Između 2005. i 2008. godine MySpace bio je najposjećenija društvena mreža, kada je primat preuzeo danas super moćni Facebook. MySpace trenutno ima manje od 20 milijuna aktivnih korisnika u SAD-u.
Nokia
Vjerujemo da će tvrdnja o tome kako ovom ponosu finske elektroničke industrije prijeti nestanak iznenaditi mnoge. Štoviše, ako gledamo ukupnu prodaju u svijetu, Nokia je još uvijek najveći prodavač mobilnih uređaja diljem svijeta.
Ipak, trendovi ne lažu. Iako je Nokia bila jedna od prvih kompanija koja je počela proizvoditi smarthphone za široku uporabu, zadnjih se godina u nesmiljenoj tehnološkoj utrci u ovom sektoru potpuno izgubila i nestala s radara. Apple, Blackberry, HTC, Samsung i ostale kompanije nadmašile su tromog finskog diva u kvaliteti i cijeni svojih uređaja i ne čini se da Nokia više može išta napraviti da se vrati natrag u igru. U poslovnom se svijetu šuška da bi ju uskoro mogao kupiti američki Microsoft.
Kellogg's
Svojevremeno prehrambeni div u Americi, prodaja ove kompanije prošle je godine pala za gotovo 20%, na svega trećinu onoga što prodaju njeni konkurenti poput Cheeriosa i Frosted Flakesa. Iako se još uvijek pokušava održati u tržišnoj utakmici, nagli rast cijena pšenice koji će se nastaviti i u budućnosti mogao bi zabiti posljednji čavao u lijes ove tvrtke.
Saab
Nekoć ponos moćne švedske industrije, Saab je već dugo vremena gotovo nevažan sudionik na svjetskoj automobilskoj sceni, kojom dominiraju igrači poput Toyote i Forda. Prošle je godine ovu tvrtku kupio brend luksuznih automobila Spyker, ali bolji dani za Šveđane ipak nisu došli, budući da je Spyker ubrzo ostao bez novaca za ulaganje i razvoj. Svega 32.000 Saabova prodano je prošle godine u svijetu, što nažalost znači da više nije financijski u mogućnosti još dugo održavati postojeću proizvodnju i pogone.
SonyEricsson
U doba kada prodaja smartphonea u svijetu raste dvoznamenkastim postotcima a prodaja iPhonea udvostručuje se iz godine u godinu, SonyEricsson prošle je godine prijavio pad prodaje od 43 milijuna komada, a godinu prije toga čak 98 milijuna.
Čak i novi igrači na tržištu poput HTC-a prodaju znatno više mobitela nego SonyEricsson. Tvrtka je u procesu otpuštanja tisuća zaposlenih diljem svijeta, s obzirom na to da očekuju da će pad prodaje potrajati još duže vrijeme. Šuška se kako bi Sony mogao samostalno preuzeti cijelu operaciju, rebrandirati mobitele pod svojim imenom te ih reklamirati u tandemu sa svojim uspješnim konzolama Playstation 3 te VAIO računalima.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
interesira me kako će to ljudi prihvatit, jer OS sam po sebi ima potencijala.
Novi komentar