Zašto ostati doma za vrijeme blagdanskih rasprodaja
Postoji mnogo dobrih razloga da u narednih nekoliko tjedana ne podlegnete predbožićnoj maniji koja će zasigurno vladati i u našim trgovinama
Američki se „Crni petak" tradicionalno smatra početkom sezone masovnih blagdanskih posjeta trgovinama. U najmanju je ruku bizarno što takav konzumeristički „blagdan" pada svega dan nakon Dana zahvalnosti, blagdana koji promiče skromnost i zahvalnost na malim stvarima.
Ipak, čini se kako većini to ne predstavlja nikakav problem, budući da su trgovine američkih gradova jučer bile prepune grozničavih kupaca, a jedna je žena bacila i suzavac na „konkurente" kako bi se prva domogla uređaja na sniženju.
Takve i slične priče svakako su dobar razlog da razmislimo o tome hoćemo li se i sami ove godine upuštati u avanturu blagdanske kupovine. Možda vam ovih pet razloga za ostanak kod kuće malo pomogne u tome.
1. Postoji šansa da ne nađete ono što vam treba...
Ukoliko vam je za oko zapeo onaj Full HD LCD televizor za „svega" 1999 kuna, budite sigurni da nipošto niste jedini. Velika većina trgovina nudi proizvode na popustu u vrlo ograničenim količinama, budući da je to dio marketinške strategije.
Želite li doista provesti predblagdansko vrijeme panično se vozeći između trgovina, pokušavajući „uloviti" onaj zadnji primjerak koji još nije prodan? Kad uzmete u obzir potrošeno gorivo i vrijeme, shvatit ćete da niste zapravo uštedjeli ništa.
2. ... a kupit ćete ono što vam ne treba
Službeno objašnjenje trgovaca za neku akciju uglavnom jest „rješavanje starih zaliha". Žao nam je što to moramo reći, ali to je potpuna besmislica. Glavna ideja iza određenih proizvoda na sniženju jest da vas netko namami u trgovinu, a onda vas uvjeri da kupite i druge proizvode kad ste već tamo, koji se prodaju po redovitoj (a često i prikriveno višoj) cijeni.
Sasvim je izvjesno da ćete završiti s nekim cool gadgetom ili komadom odjeće koju niste planirali kupiti, ali vam je u tom trenutku ruka na novčaniku bila brža od pameti.
3. Sniženja koja to zapravo nisu
Još jedan od tipičnih trikova kojima trgovci privlače kupce su naizgled ogromni popusti. 50 posto popusta zvuči kao odličan „deal", zar ne? Nažalost, trgovac računa da ćete upravo to pomisliti, a da pritom nećete imati volje provjeravati kretanje cijena određenog artikla tijekom cijele godine.
Prema jednom američkom istraživanju, čak 85% artikala koji se prodaju na velikim sniženjima za vrijeme „Black Fridaya" su barem jednom u godini koja je iza nas već bili prodavani po istoj cijeni.
4. Nesnosne gužve
Ukoliko se na kupnju odlučite zadnjih dana prije blagdana (kad to većina ljudi radi, budući da ranije jednostavno ne stignu), budite spremni na gotovo neljudske gužve, od onih na parkingu do čekanja više desetaka minuta pred blagajnama.
Ukoliko baš morate kupovati tih dana, napravite to online. Iako su mnogi skeptični prema takvom načinu kupovine, činjenica jest da sve više i više trgovina nudi takvu mogućnost kupnje, a kupci su uglavnom iznimno zadovoljni kvalitetom usluge i brzinom dostave.
5. Grozničava kupovina nije u duhu blagdana
Ne bojte se, nećemo vam s visokog moralnog pijedestala tupiti o padu pravih vrijednosti ili vam govoriti kako ste loši, pokvareni ili zli zbog toga što volite shopping. Pa ipak, zasigurno i sami ponekad razmišljate o tome kako su stvari zadnjih godina pomalo počele izmicati kontroli, a da nam svima život protječe dok se pripremamo za one „prave" stvari, koje na kraju uglavnom ne stignemo iskusiti.
Godina iza nas velikoj je većini bila jedna od financijski najtežih u životu, stoga ne postoji bolje vrijeme da donesemo odluku kako nećemo davati polovicu prihoda na besmislene darove i preskupe dočeke, već se vratiti što je bliže moguće onom izvornom blagdanskom duhu. Već i male promjene razmišljanja odličan su korak u pravom smjeru.
Novi komentar