Neki brendovi postaju vredniji od kompanija
Tržišna vrijednost marki u stalnom je porastu
Privredni vjesnik u novom broju donosi temu o brendovima kao glavnim generatorima vrijednosti poslovanja u suvremenom svijetu.
Rast od 70 posto
Vrijednost koju brend stvara za tvrtku u čijem je vlasništvu mjeri se već 20 godina, a tvrtka Interbrand koja obavlja mjerenja u tom je periodu evaluirala oko 5000 globalnih brendova.
Analize su pokazale kako tržišna vrijednost globalnih brendova već godinama daleko nadmašuje vrijednost ostalih tržišnih indikatora, a taj proces kontinuirano traje od 2000. godine. Danas indeks Interbrandovih vodećih stotinu brendova bilježi gotovo 70 posto rasta u odnosu na 2000. godinu.
Tko su najjači?Deset najjačih brendova su Coca-Cola, Microsoft, IBM i GE, Nokia, Toyota, Intel, McDonald’s i Disney te Mercedes.
Među stotinu najjačih više od polovice dolazi iz SAD-a, a među prvih dvadeset samo je njih 20 iz drugih zemalja.
Vrijednost najjačeg brenda Coca-Cole je 63,3 milijarde dolara, a vrijednost tvrtke Coca-Cola je oko 100 milijuna dolara.
Kada je riječ o Hrvatskoj, tu još uvijek ne postoji sustavno mjerenje financijske vrijednosti marke, kaže profesor s Ekonomskog fakulteta Tihomir Vranešević, no ona se aktualizirala kada su kompanije kupovale određene marke.
- To se dogodilo kada je Podravka kupovala marku Eva ili Agrokor marku Sljeme. Atlantic Grupa je, primjerice, napravila čudo s brendom Cedevita. Na koji su način te tvrtke procjenjivale vrijednost marke koju kupuju nije poznato - rekao je Vranešević za Privredni vjesnik.
Ruđer Friganović, direktor sektora industrije Hrvatske gospodarske komore istaknuo je kako najjači domaći brendovi dolaze iz prehrambene industrije i izrazio nadu da će akcija BeCroative pomoći pozicioniranju hrvatskih brendova na globalnom tržištu. (METRO)
Novi komentar