« Život
objavljeno prije 5 godina
STVARNO?

Uber nije dio rješenja, već dio problema zagađenja?

Porast broja Uberovih vozača nije nadoknađen u jednakoj mjeri smanjenjem dozvola za usluge prijevoza, te pojava Ubera nije ubrzala smanjenje broja putovanja automobilom u Londonu i Parizu

Uber zagađuje, itekako
Uber zagađuje, itekako (Arhiva)
Više o

zagađenje

,

Uber

Organizacija za promociju čistog prijevoza 'Transport & Environment' objavila je istraživanje po kojem Uber, umjesto da bude dio rješenja zagađenosti gradskog prijevoza možda tome dodatno doprinosi, posebice onečišćenju koje stvaraju dizelaši.

Transport & Environment (TE) priopćilo je kako je Uber revolucionirao nekoć jako reguliran sektor usluga prijevoza, potaknuvši tisuće novih vlasnika automobila na pružanje usluga prijevoza.

No "zvjezdani porast broja Uberovih vozača nije nadoknađen u jednakoj mjeri smanjenjem dozvola za usluge prijevoza, te pojava Ubera nije ubrzala smanjenje broja putovanja automobilom u Londonu i Parizu", kažu u TE-u.

Umjesto toga, kako se navodi, pogodnosti putovanja od vrata do vrata čine putovanja unajmljenim automobilima u gradovima sve popularnijima, riskirajući preokret 15-godišnjeg trenda smanjenja putovanja automobilom unutar gradova.

Rast usluga prijevoza u europskim gradovima predstavlja rizik za borbu protiv zagađenja i emisija koje mijenjaju klimu.

Uberovo poslovanje u Londonu, Parizu i Bruxellesu vjerojatno proizvodi 525 tisuća tona ugljičnog dioksida godišnje, što je jednako emisijama iz 250 tisuća automobila "što je u suprotnosti s ambicijama gradova da smanje svoj ugljični otisak", kažu u TE-u.

Ta vozila su uglavnom dizelska, stoji u istraživanju, no dodaje se kako "jedino u Londonu, gdje je to obavezno, Uber ulaže trud u prebacivanje na čistija vozila na električni pogon".

Uber je trenutno neprofitabilan, no na tržištima ga se procjenjuje na oko 49 milijardi dolara.

"Nastavi li Uber dosadašnju poslovnu praksu povećavanja broja automobila s unutarnjim izgaranjem i odveženih kilometara na fosilnim izvorima energije u našim gradovima, to predstavlja prepreku za prijelaz na zelene i održive gradove u Europi", piše TE.

Dodaju da bi Uber mogao učiniti ispravnu stvar, kako je i obećao u prospektu za inicijalnu javnu ponudu dionica, te prestati povećavati broj automobila na fosilna goriva na gradskim cestama i ubrzano elektrizirati svoj postojeći vozni park.

Uber je u odgovoru na TE-ove primjedbe priopćio da se zalaže za odmak od automobila u privatnom vlasništvu „"prema zajedničkoj, električnoj budućnosti".

"Da bismo to učinili, aktivno radimo s gradovima diljem Europe na poboljšanju pristupa čistim, sigurnim i cjenovno prihvatljivim načinima prijevoza", dodao je Uber.

22.11.2019. 15:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh