« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 godina i 4 mjeseca
NEPRIJATELJI DIJETE

Tri ključna razloga zašto ne uspijevate smršaviti

Prije negoli se počnete kriviti sami sebe za nedostatak volje ili upornosti, pogledajte koje vam sve stvari nimalo ne olakšavaju ovaj pothvat

Frendovi su neprijatelji dijete
Frendovi su neprijatelji dijete (Arhiva)
Više o

dijeta

,

mršavljenje

,

kako smršaviti

,

vitka linija

,

gubitak kilograma

Većina nas za sebe voli misliti kako smo racionalna bića koja imaju kontrolu nad stvarima koje rade. Ipak, tomu nije uvijek tako. Naime, na naše ponašanje iznimno snažan utjecaj imaju poticaji iz okoline, kojih uglavnom uopće nismo svjesni. Pogledajte o kakvim se poticajima to radi te kakav utjecaj nešto ima na našu volju.

1. Vaši prijatelji

Jedna studija provedena na Sveučilištu Stanford pokazala je vrlo zanimljive rezultate. Naime, pokazalo se da tek 1 od 35 osoba ne zna točan odgovor na pitanje „Koja je ovo boja?" kad su sami s ispitivačem u prostoriji, dok će čak tri od četiri osobe reći krivi odgovor u situaciji kad drugi oko njih također kažu krivi odgovor (budući da su to pomagači ispitivača kojima je rečeno da namjerno lažu). To je iznimno visok postotak i pokazuje koliko snažan društveni pritisak može biti.

Druga je studija pokazala da debljanje naših prijatelja značajno povećava i naše šanse da se počnemo debljati. Upravo je zbog toga iznimno teško održavati dijetu i zdrav režim prehrane dok svi oko nas jedu čokoladu, čips, kokice i sladoled. To ne znači da vas prijatelji nužno tjeraju da prekršite dijetu, ali vam isto tako ni ne pomažu.

Ipak, nije sve tako crno. Pokazalo se da su ljudi koji od početka imaju svijest o ovom fenomenu istovremeno puno otporniji da potpadnu pod loš utjecaj ljudi iz svog okruženja.

2. Oglašavanje

Većina ljudi smatra kako su reklame tu da nas uvjere u pozitivne strane proizvoda kojeg reklamiraju te da je lako oduprijeti se njihovom učinku. Nažalost, reklame na naš mozak imaju puno snažniji utjecaj nego što mislite. Dobra reklama učinit će sve da podsvjesno poveže svoj proizvod s nečime o čemu imamo pozitivno mišljenje, poput slavnih osoba, beba, ljubavi, poštovanja i sl. Jednom kad uspostave taj odnos, bez problema će te pozitivne osjećaje prenijeti na njihov proizvod.

Bez obzira na to koliko se vi trudili držati dijetu i jesti zdravo, proizvođači hrane učinit će sve da baš zbog njihovog proizvoda napravite malu iznimku.

3. Pakiranje proizvoda

Oglašavanjem nažalost ne prestaje utjecaj medija na našu prehranu. Jedan od najčešćih oblika oglašavanja kojem malo tko pridaje pažnju, a još manji broj ljudi ima svijest da je i to oblik oglašavanja jest način na koji je proizvod zapakiran.

Upravo je izgled nekog proizvoda zaslužan za njegov odabir u nevjerojatnih 55 posto slučajeva, što može biti vrlo pogubno za dijetu ukoliko strogo ne pazite što piše na etiketama.

Isto tako, ne treba zanemariti ni tzv. „halo efekt", zbog kojeg primjerice naš mozak povezuje riječ „organski" s nečim pozitivnim kad je hrana u pitanju. Proizvođači to itekako znaju, zbog čega će primjerice staviti znak „organski" na svoj pomfrit, unatoč činjenici da takvo jelo ima isti broj kalorija kao i ono neorganskog porijekla.

04.04.2012. 20:41:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh