Tko nas najbolje zašprehava
Statistika i osvrt na političare, gospodarstvenike i medijske ličnosti koje su nam kadra prodati 'muda pod bubrege', a ostaviti nas gladne.
Edukacijska kuća specijalizirana za retoriku i treninge komunikacijskih i prodajnih vještina 'Ciceron', provela je višemjesečno istraživanje javnih nastupa domaćih nam političara, poslovnjaka i medijskih ličnosti, a rezultate su danas objavili pod naslovom 'Javni govor u politici, elektroničkim medijima i biznisu'.
Istraživanje, ne sumnjamo vrlo mukotrpno, obuhvatilo je prosječnu ocjenu stanja javnoga govora, odgovore o tome što Hrvate smeta u javnom govoru i najzanimljivije, izbor najboljega govornika iz područja političke, gospodarske i medijske sfere života.
Najbolji politički govornik u Hrvata prema istraživanju je premijer Ivo Sanader s 20,8 posto glasova, a iza njega se s 10,5 posto glasova nalazi predsjednik Stjepan Mesić. Ne sumnjamo da bi jedan debatni sukob ovih 'titana' bio ravan žustrom kafanskom susretu Aristotela i Perikla, ali Homer koji bi takav ep popratio na žalost još nije rođen na našim, a vjerojatno ni širim prostorima.
O poslovnim ljudima Hrvati očito ili nisu informirani, ili je recesija, ne samo ona ekonomska, zaista uzela maha, pa je tako kao najbolji govornik u gospodarskoj sferi proglašen Željko Kerum sa 7,8 posto glasova. Nije poznato koliko je nova politička karijera pridonijela ovom 'trijumfu', no povijest je pokazala kako tribinski nastupi uz 'kruha i igara' filozofiju na tom planu mogu imati znatan utjecaj.
Građanima kod javnih govora i nastupa najviše smeta previše stručan i nerazumljiv govor. Koliko stručnost i nerazumljivost u ovome imaju veze također nije poznato, ali ako je suditi po političkoj i ekonomskoj situaciji u državi krenuli smo svijetlim putem originalne nerazumljivosti na čelu s vrhunskim stručnjacima iz dotičnog područja.
Velikim oratorima elektroničkih medija proglašeni su Goran Milić sa 16,5 i Zoran Šprajc s 9,5 posto, a zanimljivo je napomenuti i kako je istraživanje pokazalo kako Hrvati ne znaju razlikovati dobro govorništvo od učestalosti pojavljivanja u medijima što, izuzmu li se iz svega 'medijske ličnosti', lijepo ocrtava ono čemu građani već dugo svjedoče, a sada nam i statistika potvrđuje - razvoj kulta ličnosti. (metro-portal)
Novi komentar