Tjelesni odgoj klincima popravlja ocjene
Djeca koja su svakodnevna fizički aktivna imaju bolji prosjek ocjena od vršnjaka koji se sporadično bave sportovima
Kada ste zadnji puta vidjeli klince kako se igraju lovice ili skrivača, da dečki igraju nogomet na livadi s majicama kako stativama, a djevojčice preskaču elastičnu gumu, popularni gumi-gumi? Kako izbor računalnih igara raste, tako fizička aktivnost djece opada i zbog toga je tjelesni odgoj u školama vrlo važan.
Iako bi se u školama trebalo ukinuti ocjenjivanje fizičke sposobnosti djece, no onda se postavlja pitanje kako motivirati klince da budu aktivni i da daju sve od sebe, fond sati tjelesnog odgoja ne bi se smio nikako smanjiti. Dapače, tjelesni bi trebao biti na rasporedu svaki dan, ne samo zbog zdravlja tijela, već i zbog samog uspjeha u školi.
Naime, mala, ali dugogodišnja studija švedskih znanstvenika otkrila je da svakodnevna fizička aktivnost popravlja ocijene.
Znanstvenici sa sveučilišta Malmo podijelili su 200 klinaca u dvije grupe (jedni su imali tjelesni odgoj pet puta tjedno, dok su drugi imali normalnu, od ministarstva propisanu satnicu od dva sata tjedno) te su pratili njihov uspjeh u školi od prvog, pa sve do devetog razreda.
Rezultati su pokazali kako je 96 posto školaraca iz aktivne grupe ostvario prosjek ocjena koji je dovoljan za upis u viši razred, dok je iz kontrolne skupine isti uspjeh ostvarilo 89 posto klinaca. Dječaci iz aktivne grupe imali su značajno bolje ocijene iz švedskog, engleskog, matematike i tjelesnog odgoja od vršnjaka iz kontrolne skupine.
"Satnica tjelesni odgoja u Švedskog je smanjena s tri na dva sata tjedno. Mi smo znanstveno potvrdili kako dnevna fizička aktivnost ne samo da popravlja motoričke sposobnosti, već i uspjeh u školi", rekao je dr. Ingegerd Ericsson, voditelj studije.
Novi komentar