Teški dani za zračne prijevoznike
Tri američka zračna prijevoznika bankrotirala u samo tjedan dana
Niskobudžetna zrakoplovna tvrtka Skybus Airlines prestala je s radom ovog vikenda, što je treća američka aviokompanija koje je prošli tjedan zatvorena. Ta zatvaranja rezultat su sve viših cijena goriva i slabijeg gospodarstva, piše Wall Street Journal.
Neuspjelo kopiranje
Skybus iz Columbusa u Ohiju imao je 11 Airbuseva i ostvarivao 75 letova dnevno u 15 američkih gradova. Tvrtka je prestala letjeti u subotu s tek malim upozorenjem nakon finaliziranja letova u petak. Glasnogovornik je objavio da se odbor tvrtke sastao u petak i odlučio za gašenje te pokretanje bankrota.
Oko 450 zaposlenika i tisuće putnika s već kupljenim kartama pogođeni su ovom odlukom. Putnici bi trebali kontaktirati tvrtke kreditnih kartica za povrat novca, a US Airways, JetBlue i AirTran Skybusovim korisnicima nude jednosmjerne karte za 50 dolara.
Skybus je pokušao slijediti recept Ryanaira koji karte prodaje iznimno jeftino, ali naplaćuje prtljagu, hranu i piće, te prodaje oglasni prostor u kabini i razne proizvode putnicima. Nudio je karte već od 10 dolara, a za ostatak je tvrdio da su barem 50 posto niže od tržišne cijene, piše Bloomberg.
Nada za AlitalijuSindikalni vođe Alitalije spremni su nastaviti prekinute razgovore s tvrtkom Air France-KLM oko mogućeg preuzimanja talijanskog zračnog prijevoznika koje bi ga spasilo od bankrota. Međutim, upozorili su da će za postizanje dogovora trebati vremena i da ne mogu prihvatiti vladin ultimatum o brzom postizanju povoljnog rješenja.
Aloha Airgrup, havajska zrakoplovna kompanija bankrotirala je i spustila krila 1. travnja nakon što nisu uspjeli pronaći kupca ili investitora koji bi omogućili nastavak posla. ATA Airlines iz Indianapolisa prestao je s letovima sljedećeg dana, navevši kao razlog zatvaranja visoke cijene goriva i gubitak ugovora za vojne čarter letove.
Gorivo za zrakoplove poskupjelo je za 62 posto u 2007. godini, a samo prošli tjedan za 3,7 posto, na gotovo 3,20 dolara za galon, podaci su Međunarodnog udruženja zračnih prijevoznika.
Ubitačna kategorija
- Nitko nema dugoročni poslovni plan koji bi mogao opstati s ovakvim cijenama goriva. Ovo je ubitačna kategorija i vjerojatno ćemo vidjeti još žrtava - smatra Darryl Jenkins, savjetnik zračnog prijevoznika i dodaje da čak 90 posto zračnih ruta nije profitabilno. (METRO)
Novi komentar