« Zdravlje
objavljeno prije 8 godina i 1 mjesec
PROVJERITE

Stres na poslu opasan je po život - kako si pomoći?

Kronični stres na poslu opasan je za tjelesno i emotivno zdravlje - prvo morate provjeriti koja vrsta stesa vas muči da biste krenuli u borbu

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Shutterstock)
Više o

stres

,

stres na poslu

Stres je opasan za zdravlje, a posao je jedan od najčešćih uzroka stresa. Tek kad uspijete identificirati uzroke napetosti moći ćete se učinkovito boriti sa stresom. 

Paul J. Rosch, predsjednik Američkog instituta za stres, psihijatar i kliničar tvrdi da postoji više različitih načina na koji možete postati žrtvom stresa na poslu.

1. Previše radite

Imate posla od kad stignete na radno mjesto pa sve do polaska kući, a  vrlo malo vremena tijekom radnog dana. Ne pitate se previše za sve što radite i uvijek ste nekome potrebni. 

Rješenje: ovi poslovi s visokim zahtjevima, a malo kontrole izazivaju duboke psihološke probleme. Izazivaju i anksioznost pa razmislite bi li bilo poželjnije promijeniti karijeru.

2. Osjećate se odbačenim

Osjećate da ste sami, ali ne u dobrom smislu. Ako vam zatreba pomoć, nadređeni  neće biti tu za vas, a kada vam treba ventil, opet nikoga nema.

Rješenje: dobar sustav podrške na poslu uključuje praktičnu podršku od nadređenih i emotivnu podršku od kolega. Previše jednog ili drugog ne garantira dobar posao niti zadovoljstvo na poslu. Za bilo kakvu pomoć od šefa potrebna vam je podrška kolega. Vježbajte komunikaciju na svim razinama, a prioritet neka vam budu kolege. 

Iako ne možete utjecati na obujam posla, pokušajte tražiti  više odgovornosti u donošenju odluka, to će znatno smanjiti stres.

3. Ne dobivate prizanja

Radite i više nego možete, a ne dobijate ništa. Zbog vas vaš šef izgleda nikad bolje i uživa svopoštovanje, a vi niste dobili povišicu, unapređenje, niti dovoljno priznanja.

Rješenje: ovo je savršeni recept za stres, jer svi vole biti pohvaljeni za trud. Pokuštajte razgovarati sa šefom o vašoj karijeri. Možda ne dobijete ništa toga dana, ali će vam možda biti jasnije kako da dođete do boljih uvjeta.

4. Otirač

Nepristojni klijenti na vama se iskaljuju i vrijeđaju vas, ali od vas se očekuje da održite izgled hladnog profesionalca s mirnim, staloženim stavom.

Rješenje: tražite od nadređenih neku obuku ili vježbu za podnošenje neugodnih  klijenata. Kada prestanete takve konflikte koji su dio posla shvaćati osobno, oslobodit ćete se svakog stresa.

5. Uvijek ste dostupni

Zahvaljujući mobitelima, laptopima i ostalim igračkama za velike ljude, dostupni ste nadređenima u svakom trenutku. Uvijek ste na vezi s uredom, a privatni život i posao se prepliću. Ili su jedno.

Rješenje: tehnostres je rastući (i gorući) problem. Samo se isključite, doslovno. Telefon, računalo, sve ugasite između 9 navečer i 8 ujutro. To je samo vaše vrijeme. Stvarno nemate potrebu znati što se na poslu događa u ponoć. 

6. Iscrpljenost

Potpuno ste iscrpljeni i to do razine da ne možete normalno funkcionirati. Čini vam se da ste pred slomom živaca. 

Rješenje: ovako se osjećate jer ste preumorni od prekovremenog rada. Ovakva vrsta iscrpljujućeg stresa se javlja najčešće u poslovima kao što su hitne pomoći, ali se danas zapaža i na skoro bilo kojem radnom mjestu. Ako se ne uspijete riješiti umora, tražite bolovanje.

26.05.2011. 11:10:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh