« Hi-tech
objavljeno prije 10 godina i 10 mjeseci
COOL

Stižu regionalne internet domene

Umjesto nastavaka ".com", ".info", ".de" ili ".hr" web-stranice sada imaju mogućnost preuzimanja nastavaka kao ".berlin" ili ".split"

Regionalno je opet u modi
Regionalno je opet u modi (Arhiva)
Više o

internet

,

internetske domene

,

lokalne domene

Svijest o regionalnoj pripadnosti se vrlo rado iskorištava u agencijama za oglašavanje - ubuduće bi tako trebalo biti i na internetu. Do sada su adrese internet-stranica imale završetak koji je jedinstven za određenu zemlju: ".de" se koristi za Njemačku, ".hr" za Hrvatsku, ".co.uk" za Veliku Britaniju, a ".com" za sve s druge strane Atlantskog oceana. No, tome bi uskoro trebao doći kraj.

Internet-korporacija za dodjeljivanje imena i brojeva (ICANN) odobrila je niz tzv. "Top-Level-Domains" - iza kojih se kriju nastavci za internet-stranice. Tko je do sada bio ponosan što s nastavkom ".eu" može demonstrirati određeni kozmopolitizam, s novim nastavcima će moći pokazati i povezanost sa svojom regijom.

Regionalna svijest na internetu

Nastavke kao što su ".ruhr" i ".koeln", koji bi do kraja godine trebali biti u upotrebi, slijedit će sljedeće godine ".berlin", ".hamburg" i ".bayern". Nastavci kao što su na primjer ".shop", ".hotel" i slično bi također trebali pomoći lakšem lociranju različitih poduzeća na internetu. "Za poduzeća je naravno atraktivna mogućnost da su diljem svijeta što vidljivija, ali svaka druga pretraga na internetu ima lokalni karakter", smatra Oliver Süme iz hamburškog Top-Level-Domain d.o.o. "Ljudi u tražilice utipkaju 'frizerski salon hamburg', kao kombinaciju za pretragu. To pokazuje koliko je lokacija postala važna na internetu."

Bolji rang u tražilicama

Šest godina se Süme borio za uvođenje domene ".hamburg", kako bi korporativnim klijentima omogućio virtualnu prednost pomoću lokacijske oznake: "Sigurni smo da je rangiranje u rezultatima pretraga povoljnije uz lokalne adrese. Poduzeća se mogu lakše pronaći, što je posebno za lokalne ponuđače važna stavka", kaže Süme.

Globalni trend lokalnih domena

Grad Hamburg podržava njegovu ideju te su pozitivnom ocjenom lobirali za Top-Level-Domain kod ICANN-a. Stajalište grada je da poduzeća imaju veliku prednost uz hamburški nastavak internet-adrese - i obrnuto. "S imenom svjetskoga grada oglašava se drugačija kvaliteta i efikasnost, nego s imenom manjega grada", rekao je glasnogovornik hamburškog senata Christoph Hollstein u razgovoru za DW.

I prije nego što su Süme i njegove kolege postavili zahtjev za hamburškim nastavkom na internet-stranicama, pronašli su više od 50 000 stranica, koje imaju "Hamburg" u imenu, iako završavaju na ".de".

"Trenutačno ima oko 60 ponuda za geografske Top-Level-Domains", kaže Süme, među njima su ".nyc" za New York, ".bcn" za Barcelonu. "Ovo je globalni trend koji pokazuje da ne postoji samo u Njemačkoj potreba za izražavanjem lokalne povezanosti", siguran je on.

Piše: Johanna Schmeller/Svjetlana Rezo/DW
22.08.2013. 10:13:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    bsdfbhfgb sfnsfnsdfn
    21.01.2014. 00:24
    Ovi nastavci itekako su zanimljivi i biti će korisni firmama koje svoj posao žele lokalizirati. Naprimjer nekoj firmi koja posluje samo na području Zagreba bilo bi odlično kada bi mogla registrirati svoj brend i naziv sa nastavkom .zagreb.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh