Rasvjetom i glazbom do manjih obroka uz više užitka
Tiša glazba i blaga rasvjeta nisu utjecali na narudžbe, no posjetitelji restorana su u tom uglu unosili 18 posto kalorija manje i izlazili puno zadovoljniji.
Trgovci su već davno shvatili kako koristiti rasvjetu i glazbu da bi utjecali na raspoloženje svojih kupaca, a istraživanje Sveučilišta Cornell pokazalo je da se za primjerom trgovaca trebaju povesti i vlasnici restorana.
Za probu su u jednom restoranu brze prehrane u Illinoisu napravili intimniji ugođaj s tišom glazbom, blažom rasvjetom, stolnjacima, svijećama, slikama i biljkama. Tiša glazba i blaga rasvjeta nisu utjecali na narudžbe, no posjetitelji restorana su u tom uglu unosili 18 posto kalorija manje i izlazili puno zadovoljniji.
Ispitanici su jeli nešto dulje, ali su pojeli manje hrane i dali joj bolje ocjene od posjetitelja drugog dijela resotrana. Istraživači vjeruju da je upravo to dodatno vrijeme utrošeno na obrok donijelo najviše zadovoljstva i smajilo unos hrane, a na to je utjecala oprema tog dijela restorana.
Zaključak istraživačke ekipe je da opuštenija atmosfera smanjuje unos hrane i povećava zadovoljstvo potrošača, pa je preporuka za vlasnike ugostiteljskih objekata - stišajte muziku, prigušite rasvjetu i klonite se jarkih boja, mušterije će biti zadovoljnije, a moći ćete im prodati manje porcije za istu cijenu.
Novi komentar