Piratstvo potiče prodaju legalne glazbe
Problem piratluka svodi se na pohlepu diskografa koji smatraju da trebaju iscijediti i zadnji novčić od fanova
Pirati i ilegalna distribucija glazbe na internetu već cijelo desetljeće zaokupljaju naslovnice medija, naročito u zadnje vrijeme pojačanim akcijama američkih diskografa koji su uspjeli zatvoriti Megaupload, strpati Kima Dotcoma u pritvor i otežati funkcioniranje Pirate Baya. Istini za volju, veseloj švedskoj družini teško će stati na rep ...
Sva ova halabuka potaknula je profesora Roberta Hammonda sa Sveučilišta u Sjevernoj Karolini da se pozabavi stvarnim brojkama i odnosom "skinute" i prodane glazbe. Rezultati istraživanja, prilično neočekivano, predstavljaju pljusku velikim diskografskim kućama - skidanje glazbe s interneta može potaknuti prodaju albuma, pogotovo ako procuri prije službenog izdavanja.
RIAA se obrušava na pirate upravo tvrdnjom da prijevremeno puštanje albuma na internet otima profit glazbenicima i diskografima i koristi to kao ključni argument na sudu, no sad bi se stvari mogle malo promijeniti. Piratstvo, po Hammondu, zapravo postaje izuzetno snažan marketinški alat koji podiže popularnost glazbenika i izravno utječe na bitno bolju legalnu prodaju albuma.
Što je najzanimljivije, brojke koje govore u korist piratluka odnose se upravo na megapopularne izvođače, koji redovito bilježe bolje rezultate prodaje ako album prvo krene u avanturu po torrentima, pa tek onda po policama trgovina i online servisima za legalni download.
Novi komentar