« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 3 mjeseca i 20 dana
ZAPAMTITE!

Pazite što jedete!

Evo što izvješće kaže, koje su najveće greške u prehrani zbog kojih se povećala smrtnost povezana sa prehranom

Ehhh, da...
Ehhh, da... (Arhiva)
Više o

hrana

,

zdrava hrana

Čak petina smrtnih slučajeva diljem svijeta povezana s lošom prehranom; samo je u SAD-u u 2017. potvrđeno 11 milijuna smrtnih slučajeva povezanih s lošom prehranom, a 'top' tri bolesti koje su ih uzrokovale su kardiovaskularne bolesti, karcinomi i dijabetes tipa 2.

Iako su se stope smrtnosti od raka, na primjer, smanjile i za muškarce i za žene od 1999. do 2015. godine, novo je izvješće pokazalo da se stopa smrtnih slučajeva povezanih s prehranom povećala: u SAD-u je npr. 1990. godine iznosila samo 8 milijuna, naspram današnjih 11 milijuna ljudi.

Evo što izvješće kaže, koje su najveće greške u prehrani zbog kojih se povećala smrtnost povezana sa prehranom:

Nedovoljno orašastih plodova i sjemenki - najveći nedostaci u optimalnom unosu zabilježeni su za orašaste plodove i sjemenke, navodi se u priopćenju, a pokazalo se da unesemo samo 12 posto preporučene dnevne doze. Studija kaže da bi idealno bilo 21 gram dnevno, a prosječni je unos svega 3 grama dnevno. Naime, orašasti su plodovi izvrstan izvor proteina, vlakana, zdravih masti i vitamina.

Premalo mlijeka - prema novoj studiji, dnevno unesemo u prosijeku 16 posto preporučene količine mlijeka (idealno bi bilo 435 grama u danu). Konzumiranje punomasnog mlijeka i drugih punomasnih mliječnih proizvoda povezano je s manjim rizikom od pretilosti. Osim toga, punomasno mlijeko može djeci pomoći da učinkovitije apsorbiraju vitamin D, a opće je poznato da je usko povezano s jačim kostima.

Premalo cjelovitih žitarica - njihov je prosječni unos prema ovoj studiji 29 grama u danu, a idealno bi bilo unijeti 125 grama dnevno.Konzumacija dovoljne količine cjelovitih žitarica usko je povezana sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti, boljim zdravljem probavnog sustava, i pomoći u kontroli težine. Cjelovite žitarica su inače smeđa riža, ječam, zob, a puni su ih kruh od cjelovitog pšeničnog zrna, tjestenina od cjelovite pšenice i kokice.

Previše soli, slatkih pića i obrađenog mesa - vjerojatno ste čuli za brojne posljedice pijenja previše slatkih i gaziranih sokova, a neke od njih su povećanje tjelesne težine, dijabetes i propadanje zuba. Povezuje ih se i s moždanim i srčanim udarom, demencijom i povećanjem težine. Previše natrija pak može uzrokovati visoki krvni tlak i srčani udar, a prerađeno meso može povećati šanse za dijabetes, bolesti srca i neke vrste raka.

28.05.2019. 13:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh