« Život
objavljeno prije 2 godine
PROBLEMI?

Odumiru li televizije?

Televizija više nije toliko moćna kako je bila još prije samo deset godina... štoviše, svakoga dana postaje sve slabija i sve manje važna

Ima cijeli niz problema...
Ima cijeli niz problema... (Arhiva)
Više o

televizija

,

TV program

,

program televizije

Koliko često gledate televiziju? Onu, klasičnu, koja dolazi s brda signalom do vas (ne onu koja dolazi putem interneta).

Vjerojatno ne baš previše često, ako slučajno prebacite na klasični HRT ili nešto tomu slično... ostalo se gleda zapravo putem interneta, a tamo postoje stotine programa... i koji je od njih vama važan i dobar?

Sve manje, zaključili su stručnjaci, jer mlađe generacije zapravo ni ne shvaćaju zašto bi gledale dnevnik u 7/8, zašto bi gledali dosadne reklame, zašto ne bi gledali seriju ili film koji žele u bilo kom trenutku, a ne baš u 9 navečer.

Televizijske kuće već pokušavaju sustići internetske divove gaming industrije u borbi za pažnju mlađih publika i, posljedično, prihoda od oglašavanja.

Nazire se početak takozvanog "metaverzuma", što je pojam koji se odnosi na sustav interaktivnih internetskih svjetova, igara i trodimenzionalnih sastajališta, koji već sad privlače milijune korisnika.

Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek vezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, njemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.

"Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama", rekao je Frederic Cavazza, suosnivač francuske tvrtke specijalizirane za digitalnu transformaciju Sysk.

Dio priče

Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.

Polovica dobne skupine od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom tjedno koristi Roblox, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, tvrtki koja se bavi istraživanjem medija.

Publike mogu biti ogromne: 33 milijuna ljudi gledalo je repera Lil Nas X-a kako nastupa na Robloxu 2020., što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji na dodjeli Grammyja ovog tjedna.

Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi dovoditi na platforme metaverzuma, rekao je Matthew Warneford, suosnivač Dubita.

"To znači dovoditi ljude u svijet, učiniti ih dijelom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Disneyland vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svijetu s Mickeyjem Mouseom", rekao je.

Ostati relevantni

Televizijske kuće imaju vremena prilagoditi se, no suočavaju se s velikim izazovom jer istodobno moraju zadovoljiti potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovječnih ljudi koji se okreću streaming platformama i mladih koji žude za interaktivnom i društvenom razonodom.

"Ako želimo ostati relevantni, morat ćemo se postaviti prema svim ovim tipovima korištenja", rekla je Kati Bremme, voditeljica odjela za inovacije francuske javne televizije France Televisions.

Rekla je da je ta javna televizija još uvijek u fazi istraživanja, gdje se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila kulturna i sportska iskustva.

Najveći izazov, međutim, mogao bi biti financijske naravi.

Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.

 

To bi se moglo promijeniti "brže nego što ljudi shvaćaju", rekao je Warneford.

Ranije je bilo teško premjestiti televizijske oglase u svijet gaminga jer su individualne kompanije stvarale igre "koje su zaključale i zarobile svu vrijednost", dodao je.

No metaverzum nudi mnogo otvorenije polje djelovanja, na kojem brendovi imaju puno više mogućnosti promocije i izravne prodaje dobara korisnicima.

Modne i luksuzne marke već zarađuju milijune prodajući virtualnu odjeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.

"Ako žele doprijeti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići nekamo gdje se mladi ljudi zaista nalaze - u gaming i metaverzum", upitao je Warneford.

10.04.2022. 12:01:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    10.04.2022. 18:52
    ne vjerujem
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh