Ni učitelji ne vjeruju da znanje u Hrvatskoj dovodi do uspjeha
Većina učenika osmih razreda kao i njihovi učitelji smatraju da se na fakultet ionako upisuje preko veze
Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja pod vodstvom dr. Borisa Jokića provelo je istraživanje na uzorku od 1040 učenika koji završavaju osnovnu školu i 688 nastavnika.
Šokantni, ali ne i iznenađujući rezultati pokazuju da 14-godišnjaci ne vjeruju da će u samoproglašenoj „zemlji znanja" uspjeh u životu postići zahvaljujući trudu i kvalitetnom obrazovanju.
Čak 67,3% učitelja smatra da društveni kontekst učenicima ne ukazuje da je učenje vrijedna aktivnost, piše Jutarnji list koji je objavio rezultate istraživanja.
Nadalje, oko 63% anketiranih učitelja i 45% učenika ne vjeruje u pošteni upis na fakultet. Smatraju da je od znanja važnije imati dobre veze i odgovarajući status u društvu.
Osnovnoškolci ujedno ne vjeruju da financijski uspjeh u životu ovisi o obrazovanju, jer se prije svega povode za primjerima osoba koje su stekle bogatstvo i status bez diplome. U tom kontekstu istiću se Željko Kerum, Ivan Čermak, Luka Rajić, Emil Tedeschi i Goran Štrok.
„Stavovi učenika ukazuju na to da se korisnost znanja gubi već u osnovnoj školi", komentirao je za Jutarnji voditelj istraživanja Boris Jokić.
Ravnatelj Privatne klasične gimnazije u Zagrebu, Zlatko Šešelj, upozorava: „Živimo u zemlji u kojoj je presudan "barba Luka faktor". Svaki smo dan u medijima obasuti pričama iz kojih je vidljivo da ljudi napreduju i dolaze na važne funkcije isključivo po rođačkim vezama. Jesu li oni stručni za taj posao potpuno je nebitno"
Iako je umijeće prepoznavanja pravog trenutka i spremnost preuzimanja rizika neizbježna za stjecanje uspjeha, zabrinjavajuće je da mladi rano gube vjeru u znanje.
Rezultati istraživanja ne odražavaju nužno stvarno stanje u zemlji, ali ukazuju na klimu unutar društva i stav o obrazovanju u Hrvatskoj.
Novi komentar