Naravno da imate pametni telefon i naravno da vas svi prate
Vjerojatno ne čudi to što aplikacije društvenih medija provode značajnu količinu prikupljanja i dijeljenja podataka

Naravno da imate pametni telefon i provodite neko vrijeme na webu, vjerojatno je kako su barem neki od vaših osobnih podataka u nekom trenutku prikupljeni, podijeljeni i prodani.
Mnoge aplikacije koje svakodnevno koristite vrlo su invazivne. Ali, to ne znači kako morate tvrtkama i brokerima podataka olakšavati dobivanje i korištenje vaših informacija.
Vjerojatno ne čudi to što aplikacije društvenih medija provode značajnu količinu prikupljanja i dijeljenja podataka. One iza koje stoje Google i Meta Platforms su među najgorim.
Uz to, svaka kategorija aplikacija ima potencijal biti invazivna u pogledu prikupljenih podataka i načina na koji se ti podaci koriste.
Na primjer, aplikacije za vremensku prognozu su notorno loše kada je u pitanju privatnost, a igre koje se financiraju oglasima poput Candy Crush Sage također prikupljaju pristojnu količinu podataka koji vas mogu pratiti u različitim aplikacijama i/ili se dijeliti s oglašivačima trećih strana.
Prije nego što preuzmete aplikaciju s Appleovog App Storea ili Googleovog Playa, pregledajte koje podatke aplikacija prikuplja i kako se koriste na popisu aplikacije (pod App Privacy kod Applea i Data safety kod Googlea).
Metin Messenger, na primjer, jasno navodi kako prikuplja ogromnu količinu podataka za oglašavanje trećih strana, oglašavanje i marketing razvojnih programera, analitiku, personalizaciju proizvoda i druge svrhe (što god to značilo).
S druge strane, Signal prikuplja samo vaš telefonski broj za funkcionalnost aplikacije i ne dijeli podatke s trećim stranama.
To se odnosi i na nasumične, jednokratne aplikacije - svjetiljke, pretvarače jedinica, gitarske tunere itd. - kada imate desetak ili više opcija za odabir i nemate konkretnu preporuku na koju biste se mogli osloniti. Potražite one koje izričito kažu kako ne prodaju podatke trećim stranama.
U nekim slučajevima, plaćanje nekoliko američkih dolara za aplikaciju koja ne podržava oglase (umjesto besplatno po zadanim postavkama) donijet će vam dodatnu zaštitu privatnosti.
Također možete pregledati uvjete korištenja, koji sadrže sažetke uvjeta pružanja usluge i pravila o privatnosti za mnoge tvrtke i usluge s ocjenama i specifičnim elementima koji se smatraju dobrim, lošim i ružnim.
Na kraju, malo istražite je li aplikaciju koju razmatrate pregledali i preporučili stručnjaci za privatnost ili ima poznate alternative koje su više usmjerene na privatnost.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar