« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 mjesec i 18 dana
PRIPAZITE

Nadutost nakon jela - razlozi i uzroci

Preveliko unošenje određene hrane može stvoriti nadimanje pogotovo kod osjetljivih osoba:

Što napuhava?
Što napuhava? (DeviantArt)
Više o

trbuh

,

nadutost

Ako ste neprestano napuhani ili imate osjećaj preopterećenosti nakon svakog obroka možda trebate obratiti pozornost na ove stvari:

Hrana koja uzrokuje plinove

"Kao što možete pretpostaviti, ne utječe samo način na koji jedete na stvaranje nadutosti, nego i ono što jedete. Hrana koju često jedemo može stvoriti nadutost poput određenog povrća, umjetnih sladila i određenih fruktoza koje je teško probaviti", kaže liječnik Niket Sonpal.

Dalje objašnjava da preveliko unošenje određene hrane može stvoriti nadimanje pogotovo kod osjetljivih osoba: 

  • fruktoza iz voća, meda i kukuruznog sirupa
  • laktoza iz mliječnih proizvoda
  • inulin iz pšenice, luka i soje
  • zaslađivači
  • voće kao što su avokado, nektarine, breskve, šljive, trešnje

Jedete previše ili prebrzo

"Možda će vas iznenaditi kada saznate, ali ne radi se samo o hrani koju jedete, nego je važan i način", objašnjava dijetetičarka Melissa Hooper za Livestrong.

Tri stvari mogu voditi do nadutosti: 

Prebrzo jedete - ako prebrzo jedete možete osjetiti nadutost jer se želudac bori s količinom hrane ili pića

Previše jedete - želucu je potrebno 20 minuta da javi mozgu da je dovoljno jeo. Stoga ako jedete prebrzo, možete se prejesti.

Previše zraka - ako je previše zraka zarobljeno u trbuhu također može doći do nadimanja. Vrlo je važno polako piti ili žvakati.

Zatvor

Mnogi ljudi koji imaju problem s konstipacijom pokušavaju sami  "popraviti stanje", a da ne posjete liječnika. Ali u većini slučajeva ako patite od povremenih ili redovitih zatvora trebali biste potražiti savjet liječnika kako biste riješili ovaj problem.

15.02.2020. 15:45:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh