Masdar City, pustinjski eko-grad budućnosti
Za deset godina u pustinji će niknuti grad koji neće zagađivati okoliš
Zamislite grad od 50.000 ljudi bez automobila, bez ugljičnog dioksida, bez otpada, zeleni grad budućnosti. Sada ga zamislite u zaljevskoj pustinji, gdje ljetne temperature dosežu 50 stupnjeva, a rashladni uređaji neprestano rade 24 sata, piše Reuters.
Britanski arhitekt Norman Foster osmislio je to za Masdar City, projekt Abu Dhabija kojim se želi uvelike smanjiti emisija štetnih plinova u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Idealizam
"Uključeni smo u nekoliko projekata u Abu Dhabiju, ali ovaj je bez ikakve sumnje najidealističniji. Vjerojatno je to danas najidealističniji projekt na svijetu i najrelevantniji za susrete od Kyota do Davosa. A ovdje nije u pitanju pomodnost, već preživljavanje", rekao je Foster.
Brz ekonomski rast Ujedinjenih Arapskih Emirata i ostalih zaljevskih arapskih zemalja uslijed rekordnih cijena nafte, došao je upravo u vrijeme rastuće svjetske zabrinutosti za klimatske promjene.
Tradicionalni način u futurističkom graduMasdar City će biti grad unutar zidina u tradicionalnom arapskom stilu. Bit će to kompaktan grad, s uskim, zasjenjenim ulicama pogodnim za šetanje, poput urbanih prostora tradicionalno osmišljenih da zaštite od jarkog sunca Bliskog istoka.UAE su među najvećim zagađivačima stakleničkim plinovima po stanovniku, ali Abu Dhabi je u ponedjeljak objavio da će u razvoj obnovljive i čiste energije uložiti 15 milijardi dolara. A u to je uključen i Masdar City, kojeg se planira graditi u sedam faza od 2008. do 2018. godine. Ostvariti to u pustinjskoj klimi nije nimalo lak zadatak, a Foster, čija tvrtka stoji iza brojnih slavnih dizajna, od londonskog Milenijskog mosta do obnove berlinskog Reichstaga, kaže da se vratio osnovama u stvaranju pustinjskog zelenog grada.
"Zbog specifične klime, ostvarenje grada bez ugljičnog dioksida u ovom podneblju zahtjevnije je nego u umjerenim sredinama poput Mediterana ili sjeverne Europe. Ali mislim da je sve u korištenju prirode, elemenata i učenju iz tradicionalnih modela", objašnjava Foster.
Automobili neće biti dozvoljeni, a grad će uključivati će ekološki prihvatljiv javni transport, što je neobično za taj dio svijeta gdje je javni prijevoz rijetkost, a ljudi se oslanjaju prvenstveno na automobile.
Više s manje
Umjesto da raširi zgrade, što je čest primjer u zaljevskim zemljama koje imaju puno slobodnog prostora u pustinji, Masdar će biti znatno zbijeniji. Energija će se dobivati iz solarnih ćelija, od vjetra i kroz fotonaponske farme, sve s ciljem da se ostvari samodovoljnost.
"Pogledajte Veneciju. Ne osjećate da išta nedostaje jer nema automobila. Baš naprotiv. Toliko je atraktivna da je u opasnosti da postane previše popularna. Ovdje pokušavamo ostvariti što više sa što manje", kaže Foster.
Novi komentar