« Lifestlye MODA&STIL
objavljeno prije 13 godina i 4 mjeseca
SALMON LEATHER

Losos - fantastičan put od mora do cipela

Riblja koža sve je popularniji materijal koji osvaja tekstilnu industriju, ali i luksuzno modno tržište

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (MWN)
Više o

moda

,

Nike

,

Dior

,

Prada

,

puma

,

losos

,

riblja koža

,

kožna torbica

,

kožne tenisice

Na prvi pogled ribe i moda nemaju apsolutno ništa zajedničko. Kad pomislite na sushi, nazivi kao što su Prada, Loewe, Puma i Nike neće vam nužno biti prva asocijacija. Ali  nikad se ne zna, idući put kad odete u omiljeni dućan s obućom gledajte malo opreznije. Ručna torba koja vam iz izloga priziva ime možda je upravo izrađena od te malene klizave i ljuskave tvari.

Kako današnji potrošači sve više uzimaju u obzir to kuda ostavljaju tragove sudjelovanja u zagađivanju, dizajneri su postali sve aktivniji u traženju tekstila koji nije štetan za okoliš. 'Riblja koža' nije uobičajena sirovina za pravljenje luksuznih proizvoda.

Međutim, sve je prisutnija u modnom svijetu. „To je dobra stvar za modu jer su njena vlakna jača i izdržljivija od kožnih jer, vjerovali ili ne, više su isprepletena nego kod krave ili janjeta", kaže Gunnsteinn Bjornsson, su-osnivač islandske tvrtke Atlantic Leather.

„Smiješno mi je što ljudi žele pomirisati kožu lososa. Uopće ne smrdi na ribu. Miriše kao bilo koja druga koža. Pa nitko ne miriše novu torbicu s očekivanjima da će imati miris krave", kaže Stivan Kerestegian.

On sa suprugom Sigríður proizvodi pet vrsta kože, od lososa, bakalara, atlantskog soma i grgeča. Njegova tvrtka, koja je prije bila štavionica kože, počela je raditi na ribljoj koži još davne 1989. godine nakon što je u svijetu došlo do manjka sirovina.

„Mi smo Na Islandu okruženi ribama pa je koža bila sasvim logičan izbor", kaže Bjornsson. Pretvaranje tanjušne delikatne riblje kože u snažnu tkaninu nije bio nimalo lak posao.

Nije htio izlaziti u javnost s idejom i proizvodima sve do 1995. Zatim je trebalo proći još deset godina kako bi ga modni svijet primijetio.

 

„Ljudi jednostavno nisu znali da riblja koža uopće postoji. Zaista smo je morali izreklamirati i omogućiti svijetu da sazna za nju", kaže on. Nike i Puma prvi su pokazali interes još 2005. Luksuzne marke kao što su Prada, Dior i Loewe priključili su se kasnije.

Ljudi su kožu lososa na Islandu počeli koristiti još za vrijeme Drugog svjetskog rata.

„Vrlo je privlačna jer izgleda kao nešto vrlo egzotično, ali životinje nisu ugrožene", objašnjava Stivan Kerestegian iz ES Sustainable, tvrtke koja se bavi proizvodnjom kože lososa iz Čilea. Koža lososa dolazi u brojnim teksturama, od hrapavih i ljuskavih do vrlo glatkih zbog čega je idealan materijal za pravljenje modnih dodataka. Bjornsson na kraju dodaje kako je kako je ovo samo početak velikog ulaska kože lososa u modni svijet.

Piše: Kenya Hunt/Metro World News, London
21.09.2011. 18:37:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh