Koliko vjerovati "mišljenju" gostiju hotela?
Internetu se više vjeruje nego reklami - ali i takvi komentari lako mogu biti izmišljotine i skrivena reklama
"Odličan položaj! Prekrasna terasa, a bazen je vrlo čist. Osoblje je jako ljubazno!" Tako glasi ocjena jednog hotela na Mallorci na jednom od najvećih portala za izbor hotelskog smještaja u Njemačkoj. Korisnik, nakon što je pročitao ovakav komentar, odmah dođe u napast pritisnuti gumb kojim se knjiži smještaj - ali bolje bi bilo još jednom razmisliti.
Ispod tog mišljenja piše i odgovor hotela kojim se "zahvaljuje prijateljima" na takvom mišljenju. Što pak to znači? Je li to mišljenje napisao bivši gost - ili "prijatelj" vlasnika, možda čak i namještenik hotela? Jer tom istom hotelu je samo dva mjeseca ranije jedan gost prigovorio da se "djelomično obnavlja i vlada buka od građevinskih radova" i da povrh toga "buka i muzika iz hotelskog bara traju sve do iza ponoći". Nije mu se dopala niti atmosfera u hotelu, a i čistoću smatra tek prosječnom.
Ako je vjerovati reklami, svi hoteli izgledaju kao na naslovnoj fotografiji. Realnost jest mnogo češće da je 'pogled na more' rezerviran samo za goste viših katova - a i to često tek preko gradilišta i šume dizalica
Nigdje se toliko ne laže...
Zapravo, internetu korisnici vjeruju čak i više nego medijima ili reklamnim prospektima gdje će vješt fotograf i od najgoreg betonskog čudovišta lako načiniti ugodan i lijep hotel. Ali "mišljenjima" na internetu jedva da se uopće može vjerovati jer i pozitivno i negativno mišljenje može biti - točno! Na primjer, dok se jedan gost žali na glasnu muziku s hotelske terase do dugo u noć, nekom drugom gostu može upravo to biti razlog da hvali "odličnu atmosferu" hotela.
Tako misli i pravnica Centrale za zaštitu potrošača pokrajine Sjeverno Porajnje i Vestfalija Beate Wagner: "Ocjene na internetskim stranicama mogu biti tek gruba orijentacija. One nemaju nikakvu objektivnu vrijednost i tek rijetko se može utvrditi tko ih je pisao. To može biti vlasnik drugog hotela u istom mjestu koji kudi svog konkurenta, a može biti i vlasnik tog hotela koji se hvali preko svake mjere."
Mjere zaštite - i mjere nadmudrivanja
Neki portali za odmor i smještaj ograničavaju pristup takvom forumu samo korisnicima koji su doista i knjižili noćenje u hotelu o kojem je riječ. To donekle povećava vjerodostojnost onoga što je tamo pisano, ali i to ima nedostataka. Jer to znači i da mišljenja ima manje - što kod drugih korisnika može stvoriti dojam kako "tamo očito nitko ne ide", a ipak postoje tehničke mogućnosti da se i na takve stranice "prošvercaju" mišljenja vlasnika hotela. Na primjer da se knjiži smještaj, ali da se onda stornira boravak.
Njemačka Zaklada za testiranje proizvoda (Stiftung Warentest) zato čak ispituje i internetske portale na kojima se može izabrati smještaj, objašnjava Falk Murko. Njihova je procjena kako je 10 do 50 posto takvih "mišljenja" o nekom hotelu i smještaju izmišljotina ili falsifikat. Jedina je nada za korisnike, objašnjavaju u toj Zakladi, što ima mnogo takvih portala.
Ako je pak ocjena odnosa cijene i usluge uvelike različita između pojedinih portala, to u pravilu znači da je netko bio "kreativan" i da ocjena nema veze s onim što će gost u stvarnosti naći. Štoviše, ima čak i portala koji uspoređuju ocjene drugih portala za smještaj i svakako je pametno i tamo provjeriti što se misli o hotelu u koji se želi otići.
Na taj način se možda ipak može pronaći povoljan smještaj iz snova, na odličnom položaju, s prekrasnom terasom, čistim bazenom, ukusnom hranom i ljubaznim osobljem - naravno, ako se već nije izgubila nada da tako nešto uopće još postoji.
Novi komentar