Kako zadobiti povjerenje ljudi
Postoji puno načina da natjerate ljude da naprave ono što želite - bez da uopće shvate da ste ih uvjerili
Povjerenje sugovornika put je prema uspjehu u bilo kakvom razgovoru, pa nije naodmet spomenuti da bi ove trikove trebalo koristiti u dobre svrhe, a ne kako biste manipulirali drugima.
Govorite brzo kako biste naveli sugovornika da se složi s vama - kad se netko ne slaže s vama, govorite brže kako bi oni imali manje vremena procesuirati što ste točno rekli. Savjet ne koristite za laži, dakako.
Izložite slike očiju kako biste naveli ljude da se ponašaju etičnije - neka ljudi imaju utisak da ih se gleda tako što ćete negdje u blizini izložiti slike očiju. Korisno je.
Oponašajte govor tijela drugih ljudi kako biste im se svidjeli - suptilno oponašanje nečijeg načina sjedenja ili govora učinit će da se tim ljudima više sviđate.
'Prestrašite' ljude kako bi bili pozitivniji prema vama - ljudi koji prvo osjete neku napetost ili tjeskobu, a nakon toga olakšanje, skloniji su kasnije pozitivno odgovoriti na neku molbu.
U određenoj okolini ljudi će biti manje sebični - pregovarate li s nekim, učinite to u nekom kafiću umjesto u sobi za sastanke kako bi onaj s kime razgovarate bio manje sklon agresiji. Ljudi, kažu psiholozi, običavaju biti agresivniji kad oko sebe vide predmete koje povezuju s poslom nego kad su okruženi neutralnim objektima.
Umjesto glagola, koristite imenice kako biste naveli ljude da promijene svoje ponašanje na bolje - ako koristite imenice umjesto glagola, ostavit ćete dojam da ste član neke određene grupe kojoj je dobro pripadati. Recimo pitajte: 'Koliko ti je važno biti glasač?', umjesto: 'Koliko ti je važno glasati?'
Upotrijebite mamac da biste nešto prodali - ako imate poteškoća u prodavanju onog skupljeg od dva proizvoda, razmislite o tome da u ponudu dodate treću opciju čija će jedina funkcija biti da taj 'skuplji' proizvod izgleda primamljivije. Taj treći proizvod trebao bi imati istu cijenu kao skuplji, no i treba biti manje privlačan. Ne zaboravite, proizvod koji prodajete mora biti kvalitetan, u suprotnom vam je korist kratkoročna.
Usredotočite se na ono što vaš partner dobiva, a ne na ono što gubi - ok pregovarate, naglašavajte ono što će druga strana dobiti kako biste ih privoljeli da pristanu na vašu ponudu. Na primjer, ako pokušavate prodati auto, recite: 'Dat ću vam svoj auto za 1.000 eura', umjesto da kažete: 'Tražim 1.000 eura za svoj auto'.
Zamolite ljude za uslugu kad su već preumorni za suradnju - zamolite nešto ljude kad su već iscijeđeni, pa neće imati mentalne snage da preispitaju vašu molbu, piše Business Insider.
Zbunite ljude kako bi se prilagodili vašim željama- umjesto da kažete ljudima da prodajete 8 karata za 30 kuna, recite im da je to 3000 lipa za 8 karata, 'što je prava bagatela'. Ljudi će se zbuniti pokušavajući izračunati koliko je to zapravo, pa će samo prihvatiti ponudu. I ovdje je važno da ljude ne varate, da im ne prodajete 'kvarne proizvode'
Novi komentar