« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 11 godina i 2 mjeseca
GARANCIJA AKTIVNE STAROSTI

Kako održati bistar um?

Mozak je pokretač cijelog tijela i omogućuje da živimo život svom njegovom puninom. Očuvajte zdravlje mozga i bistar um pomoću navedenih metoda

Mozak
Mozak (Shutterstock)
Više o

zdravlje

,

starost

,

mozak

,

um

Zaposlite mozak - još uvijek nije dokazano da razne križaljke, sudoku i ostale zagonetke održavaju mozak u formi. No, unatoč tome, sasvim je jasno da je nedostatak obrazovanja jak indikator propadanja sposobnosti dobrog kognitivnog rasuđivanja. Što više pokušavate naučiti, to ćete mentalno biti zdraviji u starijoj dobi. Ključ može biti u otkrivanju novih činjenica i informacija. Izazov nepoznatog donosi više beneficija nego sastavljanje iste slagalice nanovo i nanovo. 

Zaobiđite suplemente - ovi proizvodi u zadnje vrijeme imaju lošu reputaciju, a čini se kako su i dobro poznati multivitamini samo bacanje novaca. Pilule za mozak, poput ginkga ili melatonina, nisu ništa bolje. Unatoč svojem "prirodnom" porijeklu, postoji rizik od nuspojava poput visokog krvnog tlaka, probavnih smetnji, problema s plodnošću i depresije. A među zdravim pojedincima, ginkgo nije nudio nikakve posebne beneficije za mozak osim palceba.

>> Učite svakodnevno jer učenje je zdravo za mozak

Naučite se opustiti - stres ima negativan utjecaj na mozak, šireći štetne kemikalije preko hipokampusa i ostalih dijelova mozga zaduženih za pamćenje. Neki znanstvenici vjeruju da balansirani životni stil, te opuštajuće aktivnosti poput joge, druženja ili hobija mogu odgoditi pogoršanje pamćenja reducirajući stres.

Konzumirajte ribu - neke teorije podržavaju ribu kako namirnicu koja je potakla evoluciju kognitivnih sposobnosti mozga u čovjeka. Esencijalne masne kiseline, poput Omega-3, od ključne su važnosti za zdrav mozak. Uzmite svoju dozu iz lanenih sjemenki, ribe ili mesa.

Kava - sve više dokaza sugerira kako kava može zaštiti mozak. Kako navode studije, dvije do četiri šalice kave dnevno mogu usporiti proces kognitivnog pada, te umanjiti rizik od Alzheimerove bolesti od 30 do 60 posto. Nije sasvim jasno dolaze li koristi od kofeina ili antioksidansa koji se mogu naći u kavi i čaju.

Vježbajte - znanstvenici sve više smatraju kako je regularna aerobna vježba najvažnija stvar koju možete učiniti za dugotrajno zdravlje mozga. Za mentalni fitnes dovoljno je 30 minuta fizičke aktivnosti svaki drugi dan.

06.10.2010. 21:05:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh