Kako Hrvati koriste pametne telefone
Društvene mreže, slušanje glazbe i gledanja video zapisa karakteristike su korisnika pametnih telefona u svim regijama, ali postoje i razlike u korištenju pojedinih aplikacija
Pametnim telefonima su najskloniji mlađi, obrazovaniji korisnici, posebno studenti i učenici, kao i osobe s višim prihodima u kućanstvu.
Internet na mobilnom uređaju koriste gotovo svi vlasnici pametnih telefona (92 posto), a među njima gotovo 30 posto već je prešlo na 4G internet, koji je i do 10 puta brži od 3G interneta. Korisnicima internet na pametnom telefonu zadovoljava tri potrebe: omogućuje slobodu i efikasnost, osjećaj dijeljenja, povezanosti i pripadanja te nudi zabavu.
Gotovo 70 posto korisnika surfa na smartfonu više od 30 minuta dnevno, a među mlađima od 24 godine čak 91 posto. Četiri petine ispitanika koristi internet i izvan kuće, pritom koristeći isključivo 3G/4G mobilni pristup ili kombinirajući mobilni pristup i fiksne pristupne točke.
Mobilni internet koristi se za četiri do pet usluga: najviše za društvene mreže i za surfanje internetom, više od 45 posto. Osim toga, 32 posto ga koristi za gledanje video zapisa i slušanje glazbe te slanje i primanje elektroničke pošte.
Zagrepčani koriste najviše aplikacija
Društvene mreže, slušanje glazbe i gledanja video zapisa karakteristike su korisnika pametnih telefona u svim regijama, ali postoje i razlike u korištenju pojedinih aplikacija. Tako Zagrepčani nešto intenzivnije koriste svoje pametne telefone od korisnika po drugim regijama, u prosjeku i za više od pet različitih usluga. Češće od korisnika u drugim regijama koriste navigaciju, prate sport i financije. Stanovnici Sjeverne Hrvatske najčešće koriste navigaciju i čitaju vijesti. U Istri i Primorju prate vremensku prognozu te koriste aplikacije za izlaske i zabavu te zdravlje i fitnes. Dalmatinci koriste najmanje aplikacija - između tri i četiri, najmanje su na društvenim mrežama, a i najmanje im treba vremenska prognoza i navigacija. Slavoncima najmanje trebaju aplikacije za zdravlje i fitnes.
Žene vole aplikacije za zdravlje i fitness, muškarcima najvažniji sport i financije
Muškarci koriste u prosjeku jednu aplikaciju više nego žene. Žene više nego muškarci koriste aplikacije za zdravlje i fitness, glazbu i vremensku prognozu. Muškarci preferiraju poslovne i financijske aplikacije, navigaciju i vodiče, a posebno sport, koji je šest puta popularniji kod muškaraca nego kod žena.
Tinejdžeri su najčešće na društvenim mrežama i slušaju glazbu, stariji od 35 godina prednjače po uporabi poslovnih aplikacija i praćenju portala s vijestima, dok su stariji od 45 godina skloniji financijskim aplikacijama, navigaciji i vremenskoj prognozi.
Novi komentar