Kako biti kreativan i uspješan?
Ljudi s dobrim idejama najčešće pronalaze motivaciju jer uzimaju zadatke koji su im osobno zanimljivi, uzbudljivi, zadovoljavajući ili se jednostavno vole natjecati s konkurencijom
Teresa Amabile, profesorica iz harvardske Poslovne škole kaže kako "svako istraživanje iz područja ideja dokazuje da prosječno inteligentna osoba može proizvesti kreativne ideje i stvari".
"Kreativnost ovisi o više čimbenika, poput iskustva, znanja i tehničkih vještina, sposobnosti razmišljanja na drugačije načine", rekla je. Fast Company donosi popis od osam navika koje imaju osobe s produktivnim i dobrim poslovnim idejama, ali i praktičnim rješenjima za svaki dan.
Dakle, što rade kreativne osobe?
Inspiraciju traže na neočekivanim mjestima - umjesto da se fokusiraju samo na svoju industriju ili struku, motiviraju se i onim što se događa izvan toga. Tko kaže da dobro rješenje za organizaciju prostora ne možete pronaći šetnjom pokraj dječjeg igrališta, ili da vam satovi plesa neće pomoći da slobodnije razmišljate o novom projektu u odjelu ljudskih resursa? Ponekad i dizajneri automobila provire u novosti kod dizajnera namještaja.
Daju si vremena za donošenje odluka - kreativnost se povećava kako vrijeme prolazi. Ako morate donijeti neku odluku, najprije se zapitajte koji je vremenski rok. Tada dajte umu da "prouči" sve opcije ili imajte problematiku na umu u svakodnevnom životu. Možda iznjedrite rješenje kojeg se ne biste sjetili da ste bili brzopleti.
Pronalaze unutarnju motivaciju - ljudi s dobrim idejama najčešće motivaciju pronalaze jer uzimaju zadatke koji su im osobno zanimljivi, uzbudljivi, zadovoljavajući ili se jednostavno vole natjecati s konkurencijom.
Počinju od osnova - ovakve osobe ne zanima što je netko već nešto napravio, nego ih zanima kako i koji je proces. Nije im cilj samo poboljšati nešto, nego razumijeti dovoljno kako funckionira da bi mogli napraviti nešto potpuno novo.
Ne boje se riskirati - Maxwell Maltz jednom je napisao kako razlika između uspješnijeg i manje uspješnog čovjeka nije to što jedan uvijek ima bolje ideje od drugoga, već što se ovaj koji je uspješniji ne boji riskirati i "kladiti" u provođenju svojih. Atmosfera inovacija stvara se kada se i zaposlenike uči da iznose svoja, različita stajališta i ideje o poslu, ali i da znaju prihvatiti tuđa.
Uvijek isprobavaju nove stvari - prošlost možda ne može uvijek paliti u budućnosti. Zbog toga, kako vrijeme prolazi, uspješniji ljudi ne bježe od novih izazova i sasvim drugih područja djelovanja. Umjesto da se u poslu i životu "usadite" u isto mjesto, slobodno ponekad promijenite nešto kako bi razvili kreativnost i ostali "svježi". Rutina je ubojica kreativnosti i entuzijazma.
Povezuju iskustva - kreativnost najčešće proizlazi i iz sposobnosti da iskoristite dva potpuno različita iskustva ili trenutka, i da ih spojite u novu ideju.
Otvoreni su čaroliji - Elizabeth Gilbert ima teoriju da ideje uvijek postoje, ali traže osobu koja će se "zakačiti" za njih i provesti ih u djelo. Iako to nekome može zvučati čudno, ponekad se jednostavno, sasvim ljudski, probajte prepustiti svom osjećaju da će nešto ispasti baš kako treba.
Novi komentar