« Život
objavljeno prije 14 godina
POSLOVNA KULTURA

Kako biti dobar kolega

Želite li znati kako postati omiljenim suradnikom na radnom mjestu? To uopće nije teško. Potrebno je unijeti samo nekoliko promjena u ponašanju

Postanite omiljeni kolega na radnom mjestu uz malo truda
Postanite omiljeni kolega na radnom mjestu uz malo truda (jscreationzs/FreeDigitalPhotos)
Više o

posao

,

radno mjesto

,

kolege s posla

,

suradnici

Bilo bi sjajno kad bismo kolege mogli birati kao prijatelje, ali nažalost (ili na sreću) na radnom mjestu susrećemo svakojake vrste ljudi - od nadređenih koji su kao rospije, aljkavih suradnika, nadobudnih pripravnika, drskih tajnica i dijabetički-slatkih i simpatičnih djelatnika iz sektora ljudskih resursa. Ipak, dobra vijest je da se vi možete slagati baš sa svima. Štoviše, možete postati svima omiljeni kolega. zato  maknite tu nevjericu s lica i pokušajte primijeniti sljedećih pet savjeta kako biste postali „rado viđeni".

Prilagodite nastup i stavove

Osim što biste trebali biti takvi da je s vama lako raditi, morate znati da će vas vaši stavovi i pristupi daleko odvesti ili puno unazaditi. pozitivan stav prema onome što radite i prema ljudima s kojima radite svakako će povećati vrijednost vaše uloge u tvrtci. Nije važno koliko je naizgled malen i beznačajan zadatak kojeg ste dobili ni koliko je agresivan vaš nadređeni, zaista se ne isplati gunđati. Vašim kolega će vaši prigovori biti zanimljivi i zabavni neko vrijeme, ali ubrzo ćete im početi ići na živce. nitko ne voli one što previše kukaju.

Budite susretljivi i pristupačni

Ako uđete u ured namrgođena lica, neprestano uzdišući te po čitav dan prigovarate ili se izderavate na kolege i podređene, ne očekujte da će vam drugi biti nakloni. Ako želite da vas ljudi vole, morate biti društveniji. Iako je jedna od prvih savjeta stručnjaka da privatni problemi ne smiju biti tema na radnom mjestu vjerojatno ste se već dosad uvjerili da baš ti problemi imaju velik utjecaj na to kako radite svoj posao. Nije loša ideja razgovarati s kolegama i o privatnim stvarima koje vas muče ili koje njih muče jer i tvrtka je mjesto na kojem možete, smijete i trebate imati prijatelje.

Učite i razvijajte se

Jedini način da napredujete u karijeri je taj da imate volje za učenjem i osobnim i profesionalnim razvitkom. To pak podrazumijeva i prihvaćanje činjenice da su neki ljudi bolji u određenim stvarima od vas. Ako prihvatite navedeno, dakle, da je netko u nečemu bolji od vas, možete se postaviti tako da vam njegove vještine budu od koristi. Možda vaš kolega nije vičan nekim tehničkim stvarima, ali zato, recimo, ima puno bolje komunikacijske vještine. On od vas može naučiti tehničke stvari, vi od njega bolju komunikaciju. Bit je u tome da se znanja i vještine razmjenjuju kako bi uz vaš profesionalno-osobni razvoj i sama tvrtka od koje primate plaću napredovala i rasla.

Poučavajte i trenirajte druge

Svi smo mi 'stručnjaci' i brzo reagiramo kad treba prigovoriti drugima zbog njihovih propusta i pogrešaka. Međutim, malo je onih koji će drugima savjetovati kako nešto treba napraviti pravilno. Dijelite svoje znanje i vještine s drugim kolegama. Učite ih ako ste iskusniji ili bolji u nečemu. Najgore je od svega kad vam nadređeni, na primjer, zna samo prigovarati, a ne objašnjava što uopće traži od vas. Naročito ako ste novi u tvrtci ili ste početnik. Vi ne budite takvi. Što radnik više zna i bolje zna, to će posao biti kvalitetnije obavljen. A ako ste susretljivi i strpljivi s kolegama i voljni im pokazati kako se nešto radi, na pravom ste putu da budete omiljeno lice među njima.

Poštujte autoritet

Bez obzira na kvalifikacije vašeg nadređenog, mjesto stanovanja, način govora i tome slično, on je i dalje vaš nadređeni i zaslužuje da ga poštujete. Barem u poslovnom smislu. ne trebate mu se ulizivati, ali pristojnost prema njemu vas može daleko odvesti. pozdravite ga u dizalu, obavještavajte ga o napredovanju posla, upozorite ga na nepravilnosti i probleme, javite da ćete kasniti... ukratko, ne uzimajte ga zdravo za gotovo. Nikad!

21.02.2011. 15:34:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh