Isus nije umro na križu
Legenda o Kristovom raspelu i smrti na križu temelji se na iznimno šturim i dvosmislenim opisima u originalnim tekstovima, koji su stoljećima krivo interpertirani i mijenjani
Legenda o smrti Isusa Krista temelji se isključivo na tradiciji kršćanske crkve i umjetničkih interpretacija, a ne na bilo kakvom znanstvenom ili povijesnom utemeljenju, tvrdi švedski teolog i znanstvenik Gunnar Samuelsson za Daily Telegraph.
„Biblija je kroz povijest pogrešno interpretirana i prevođena, budući da u njenim originalnim tekstovima nema niti jednog jedinog eksplicitnog spominjanja korištenja čavala ili razapinjanja na križ - govori se isključivo o tome da je nosio tzv. staurus, odnosno predmet koji se može prevesti i kao stup", tvrdi.
Dr. Samuelsson je o svojim saznanjima objavio i znanstveni rad na više od 400 stranica, u kojem objašnjava kako je opisivanje samog raspeća u antičkoj literaturi gotovo nepostojeće.
„Čak i kod izvora u kojima bi bilo sasvim logično očekivati spominjanje ovakvih događaja ne nalazi se niti jedna jedina riječ", tvrdi ovaj profesor sa Sveučilišta u Goteborgu.
Drevna grčka, rimska i židovska literatura od Homera pa do prvog stoljeća nakon Krista opisuje cijeli niz kažnjavanja i kazni, ali nigdje nema ni spomena križeva niti raspeća.
„Čak ni u samom Novom zavjetu nalazimo vrlo malo dokaza da je Isus ostavljen da umre nakon što je pribijen na križ, a isto vrijedi i za ostale biblijske tekstove, kao i druge vjerske knjige", piše profesor.
Dr. Samuelsson, i sam vrlo posvećeni kršćanin, priznaje da mu nije bilo lako prihvatiti ove zaključke racionalno, budući da diraju u samu srž vjere i bude snažne emocije.
„Na veliku žalost nas vjernika, tekstovi o smrti i raspeću imaju jako malo informacija o tome što se sve događalo Isusu, a jedine vrlo šture podatke nalazimo u Evanđeljima, koje su onda kasniji prijevodi uzeli kao temelj da dodatno prošire cijelu priču i daju joj prividni legitimitet", tvrdi dr. Samuelsson.
„Nema nikakve sumnje da je čovjek imena Isus živio u tom dijelu svijeta, budući da je to dobro dokumentirano i povrđeno. Osobno vjerujem da je taj čovjek bio Sin Božji. Nije mi nikakva namjera sugerirati kršćanima da trebaju odbaciti biblijske tekstove. Ono što želim svima poručiti jest da ne smijemo u ovom slučaju čitati između redaka, jer na taj način stvaramo priču koja se ne temelji na istini. Biblijskom tekstu to ne treba" zaključuje profesor.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar