Internet gradi povjerenje među ljudima
Ma koliko mi govorili da internet može biti ružno i opasno mjesto, ljudi se ponašaju potpuno drugačije i vjeruju ljudima koje nikad u životu nisu upoznali
Povjerenje treba zaslužiti, kaže ona stara koja se odnosi na vrijeme kad su ljudi poštenjem i ponašanjem stjecali povjerenje klijenata i neznanaca ... no, internet je, vjerovali ili ne, uspio i to stubokom promijeniti.
Zanimljivo istraživanje provedeno u suradnji BlaBlaCara, najveće svjetske zajednice za dijeljenje prijevoza i Sveučilišta Stern zaključilo je da su upravo internet i nove tehnologije zaslužne za fascinantne promjene u povjerenju.
Digitalno povjerenje novi je trend koji je za međuljudske odnose učinio jednaku revoluciju kao i izum telefona za međuljudsku komunikaciju. Naime, sada možemo u trenu doznati nešto što bi se moglo nazvati kapital povjerenja, preciznije, koliko je određena osoba vjerodostojna na internetu.
Gotovo nevjerojatni rezultati pokazali su da ispitanici više vjeruju pojedincima s ispunjenim profilima, a s kojima su se upoznali samo online nego susjedima i prijateljima, a gotovo jednako kao prijateljima i obitelji.
Kome se potpuno vjeruje:
94% - članovima obitelji
92% - prijateljima
88% - članu BlaBlaCara s ispunjenim profilom
58% - kolegama
42% - susjedima
16% - kontaktima na društvenim mrežama
Rezultati istraživanja jasno pokazuju da online platforme omogućavaju graditi međuljudsko povjerenje na globalnoj razini na dosad nezabilježen način.
Međusobna povezanost i digitalno povjerenje omogućavaju pojedincima da na internetu skupljaju 'kapital povjerenja' koji nastaje kombinacijom ispunjavanja profila informacijama o sebi i ocjena koje dobivaju od drugih pojedinca s kojima su imali jednokratnu interakciju.
Ukratko, danas možemo procijeniti da netko zaslužuje naše povjerenje samo pregledom njegovog profila i ocjena drugih korisnika, bez potrebe da ga upoznamo uživo.
Te promjene znače da su pojedinci sad u središtu 'mreža povjerenja' što otvara neizmjerne mogućnosti međusobnog povezivanja i suradnje putem interneta, na puno većoj razini od samo internet kupovine - ljudi koji se nikad nisu upoznali međusobno si vjeruju i kad je u pitanju zajedničko putovanje ili puštanju nekoga da boravi u njegovom domu.
Što je još zanimljivije, istraživanje je pokazalo da se povjerenje stečeno u jednoj zajednici prelijeva na druge i ima pozitivan učinak na cjelokupnu ekonomiju dijeljenja.
Gotovo polovica ispitanika (48%) kaže kako ih je dijeljenje prijevoza učinilo otvorenijima prema drugim ljudima. Također, oni koji su isprobali dijeljenje prijevoza tri puta češće koriste i druge platforme ekonomije dijeljenja.
Nevjerojatno, nije li?
Novi komentar