Gavellin "Zagreb 2020" u Laubi
Novi projekt kazališta Gavelle "Zagreb 2020", čija je prva od dvije zasad planirane izvedbe upriličena u petak u Kući za ljude i umjetnost Laubi, šarolika je burleska kojom glumci toga teatra, dislocirani zbog potresa
Nastao kao niz glumačkih improvizacija, prema konceptu i u režiji Dubravka Mihanovića i Filipa Šovagovića, "Zagreb 2020" autentični je kreativni odgovor na opću izgubljenost i kaotičnost izazvanu neizvjesnošću i nasumičnošću života u okolnostima pandemije.
Za glumce Gavelle posljedice epidemije Covida-19 dodatno su potencirane činjenicom da je zgrada kazališta u Frankopanskoj ulici stradala u potresu do privremene neupotrebljivosti, te su do završetka sanacije prisiljeni privremena utočišta tražiti na drugim lokacijama u gradu.
U tom smislu pokazalo se kao pun pogodak njihovo gostovanje u Laubi, čiji je prostor predstavi, koja se ponajprije oslanja na neku vrstu osobnoga komentara, omogućio publici autentično iskustvo kazališta, ukidajući barijeru između pozornice i gledališta, raštrkanog na epidemiološkim distancama u širokome luku oko improviziranog scenskog prostora na kojemu dvadesetak glumaca i glumica i četvorica glazbenika stvaraju svoj vodviljski umjetnički kolaž.
Koncipiran kao "dramski koncert" u kojemu se monološke dionice i dijaloške scene dvoje ili više izvođača izmjenjuju ili preklapaju s glazbom koju uživo izvode Šimun Matišić, Fadil Abdulov, Filip Šovagović i Fran Krsto Šercar, projekt nazvan 'događanje' "Zagreb 2020" pred očima gledatelja izrasta u začudnu mješavinu motiva, tema, glumačkih poetika i izvedbenih praksi, u rasponu od klaunerije, preko kabareta, komedije, drame, do patosa, namjernog preglumljavanja, groteske i karikature.
Oslanjajući se na svoja osobna iskustva, problematizirajući svako neke svoje prioritetne teme, brige i emocije, te potom ih provlačeći kroz specifične umjetničke filtere, glumački ansambl Gavelle (u predstavi sudjeluje čak 21 glumac i glumica) 'in situ' gradi šaroliki, izvanredno autoironični teatarski pastiš: jer u osnovi njihova odgovora na egzistencijalne i egzistencijalističke brige aktualne kaotičnosti društva nalazi se, zapravo, tek dobra zabava a u Zagrebu u godini 2020., glumci i autorski tim toga teatra pronašli su brojne mogućnosti za dobro, sočno zafrkavanje na vlastiti račun.
U svoje manje ili više groteskne imitacije stvarnosti, glumci su utkali razne kulturne i društvene reference, pa čak i haku, ritualni ples novozelandskih Maora, dok tematski problematiziraju uobičajene svakodnevnosti naše današnjice: posljedice pooštravanja epidemioloških mjera na život ljudi, potenciranih u okolnostima kao što je primjerice svadba, s ograničenim brojem uzvanika; ili trgovina, u koju može ući samo manji broj klijenata istodobno, ali upozoravaju i na takve ozbiljne probleme kao što su alkoholizam, ovisnosti, te gubitak posla i prihoda, ne zaobilazeći ni pitanje urušenih dimnjaka i razrušenih stanova u Zagrebu.
Dok se većina glumaca odlučila na doduše korektne, ali neinventivne improvizacijske duele ili pak pragmatične monološke stand-up strukture, izdvaja se nekoliko pažljivo dramski oblikovanih cjelina: klaunerijski briljant Nikole Baćea, koji se u ovoj predstavi pokazuje kao glumac izvanrednog komedijaškog potencijala i širokog izvođačkog raspona, te izvrsni duel u splitskom idiomu Natalije Đorđević i Antonije Stanišić Šperanda, koje s puno duha evociraju dijaloge u stilu Miljenka Smoje, pokazujući zrelo teatarsko umijeće.
Na tragu svoje prepoznatljive glumačke poetike Ranko Zidarić nasmijava kao rekonvalescent koronavirusa s posljedicom gubitka pamćenja, a tu su i sjajne improvizacijske sličice Hrvoja Klobučara kao glazbenika bez angažmana i gorko-slatke zabrinute buduće mladenke Anje Đurinović Rakočević.
Glume još Bojana Gregorić Vejzović, Andrej Dojkić, Tara Rosandić, Amar Bukvić, Tena Nemet Brankov, Sven Šestak, Mada Peršić, Marko Petrić, Đorđe Kukuljica, Sven Medvešek, Nenad Cvetko, Janko Rakoš, Jelena Miholjević, Siniša Ružić i Anica Kovačević.
Scena je osmišljena u estetici križanca budoira i glazbene pozornice: u kabaretski lepršavim kostimima uz obilje tila, šljokica i krznenih bundica, poneko plišano odijelo izazovne boje i sakoa predimenzioniranih rukava, pažljivo dirigirana rascjepkana nasumičnost "Zagreba 2020" naprasito se prekida i pretvara u završnu jamming sesiju. Neobična stvarnost kojoj svjedoči Zagreb u 2020. dobila je tako neobičnu, autentično svoju predstavu.
Novi komentar