Fini mirisi u klubovima mame na plesni podij
Istraživanje pokazuje da se više pleše u diskotekama u kojima fino miriši po naranči, menti ili moru
Atmosfera na plesnom podiju je bolja ako se diskotekom šire fini mirisi, tvrde nizozemski znanstvenici koji su u tri različita kluba postavili tri različite miris-mašine (naranča, menta, more) i tijekom večeri promatrali goste.
"Posjetitelji su pod utjecajem mirisa bili bolje raspoloženi, više su plesali i imali ukupno bolji dojam o diskoteci", stoji u zaključku studije koju potpisuje Hendrik Schifferstein sa Sveučilišta Delft, a objavljena je u časopisu "Chemosensory Perception".
Dok su klubovi još prije par godina bili zadimljeni pa mirisi nisu igrali tako veliku ulogu, zabranom pušenja više se osjećaju neugodni mirisi znoja, hrane i alkohola. Učinkovitost mirisa na podsvijest potrošača u marketingu je već dobro poznata činjenica koja se koristi u brojnim shopping centrima i na promocijama raznih proizvoda (npr. kave).
Znanstvenici su za potrebe istraživanja odabrali tri kluba popularna među studentskom populacijom koja sviraju približno istu glazbu, a u svakom klubu su istraživanje proveli pet puta (od ponedjeljka do petka). Prvog i posljednjeg dana u tjednu miris-mašine nisu bile uključene, dok su se mirisi mijenjali u utorak, srijedu i četvrtak.
Rezultati pokazuju da je u klubovima vladala rasplesana atmosfera kada su miris-mašine radile, pri čemu vrsta mirisa nije igrala veću ulogu. Pored većeg broja ljudi na plesnom podiju, mirisi su neizravno povećali i temperaturu u klubovima i to pogotovo naranča. Ukupni broj posjetitelja kao i konzumacija pića bili su gotovo isti svih pet dana.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar