Facebook? Što je to?
Jeste li ikada čuli za Boo, Webvan ili Geocities? Naša će djeca isto tvrditi i za danas megapopularni Facebook, tvrde stručnjaci, i to već 2020. godine
S više od 900 milijuna ljudi diljem naše planete koji se redovito spajaju na ovu društvenu mrežu, teško je povjerovati kako Facebook nema blistavu budućnost, unatoč debaklu koji se dogodio nekoliko dana nakon početka javnog trgovanja dionicama tvrtke, piše Digital Trends.
Ipak, Eric Jackson, osnivač investicijske tvrtke Ironfire Capitals, tvrdi kako je Facebook već neko vrijeme u silaznoj putanji, unatoč tomu što mu iz dana u dan još uvijek raste broj korisnika i zasigurno će prijeći milijardu u ovoj godini.
Kako tvrdi Jackson, Facebook bi mogao potpuno nestati do 2020. godine, slično kao što se to dogodilo s tvrtkom Yahoo. Daleko od toga da Yahoo danas ne zarađuje novac i zapošljava 13 tisuća ljudi, ali trenutno je na svega 10 posto vrijednosti koju je imao prije 12 godina i zapravo je potpuni marginalac na tržištu. Što se velikih igrača tiče, Yahoo naprosto ne postoji.
Generacije
Jackson je s kolegama proveo istraživanje u kojem je proučio kako su se različite generacije web kompanija rađale, razvijale i nestajale u posljednjih 20 godina. Yahoo je bio dio prve generacije, koja se uglavnom sastojala od golemih web portala. Dolaskom druge generacije tvrtki - društvenih mreža i stranica poput Facebooka - Yahoo i mnogi drugi giganti prve generacije naprosto nisu mogli pratiti korak s promjenama. Danas se slično događa s Facebookom, koji naprosto gubi dah u trci s tvrtkama koje znaju kako naplatiti sadržaj na mobilnim platformama.
„Facebook je primjer da vam ni svi novci ovog svijeta koji leže u banci, kao ni stručnjaci koji rade za vas naprosto ne mogu pomoći ukoliko vaš osnovni proizvod nije pogodan za prelazak u mobilni svijet", tvrdi Jackson. Smatra i kako žilavi Google, koji je jedna od rijetkih tvrtki koja je uspješno napravila tranziciju iz prve generacije u drugu, ima danas isti problem.
„Svijet je danas mijenja sve brže, iz dana u dan postaje kompetitivniji, što mnoge velikane prethodne generacije čini tromima i nesklonima riskiranju, koji su nužni za uspjeh u novoj generaciji", smatra Jackson.
Prelazak u mobilni svijet
I dok su se mnogi čudili odluci Facebooka da za milijardu dolara kupi Instagram, tvrtku koja nema niti 20 zaposlenika, stručnjaci tvrde da je to tek početak taktike tvrtke da iskoristi svoj ogromni utjecaj i novčani potencijal kako bi postala važan igrač u mobilnom svijetu. U prilog tim tvrdnjama idu i nedavne vijesti o integraciji Facebooka u novi Appleov iOS 6 te govorkanja o Facebook mobitelu.
Unatoč svemu tome, Jackson i njegovi istomišljenici tvrde kako više ništa ne može zaustaviti pad Facebooka u djelomičnu, a onda i konačnu marginalizaciju na tržištu. I to za manje od osam godina. Ako ništa drugo, povijest tehnoloških kompanija nas uči kako je u tom poslu doista sve moguće.
Novi komentar