« Život
objavljeno prije 14 godina
PAZITE ŠTO GOVORITE

Koristite li Facebook kao ispušni ventil za poslovne frustracije?

Kritiziranje poslodavaca na društvenim mrežama može vas stajati posla. Problem je što imate pravo na vlastito mišljenje, a poslodavac na zaštitu ugleda

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

Facebook

,

otkaz

,

poslodavac

,

KAC

,

Witwatersrand Basin

U posljednje vrijeme nerijetke su situacije u kojima se poslodavce potiče (iako to rade i samoinicijativno) da poduzmu pravne korake protiv zaposlenika koji ih ocrnjuju putem društvenih mreža, naročito Facebooka. Nekima se to čini previše dramatičnim, ali mnogi će se zapitati ima li smisla, realno gledajući, sjediti prekrštenih ruku dok radnici narušavaju ugled tvrtke? Moć društvenih servisa vrlo dobro je poznata pa se spomenuti problem možda ne bi smio smatrati bezazlenim. Važno je napomenuti da se ovdje ne radi o tvrtkama, na primjer iz Hrvatske, koje svojim radnicima ne isplaćuju plaće mjesecima i ne uplaćuju doprinose godinama. Ocrnjivanje takvih tvrtki i poslodavaca na Facebooku bila bi premalena kazna. Ovdje se radi o normalnim tvrtkama koje posluju uredno i korektno a koje su redovita tema rasprava na društvenim servisima.

U čemu je problem? Sloboda govora i pravo na mišljenje vrlo su delikatna pitanja podložna vlastitim interpretacijama svakog pojedinca. S druge strane, nečiji ugled, bilo da se radi o poslovnoj ili fizičkoj osobi, također je, u kontekstu društvenih normi, nepovrediva stavka. I tu dolazi do konflikta. Evo jednog primjera iz Novog Zelanda.

>> Udijelili joj otkaz - preko Facebooka

David Lowe, jedan od odgovornih službenika iz Udruženja poslodavaca i obrtnika kaže da ta organizacija svakodnevno zaprima pozive od strane tvrtki koje su pronašle ocrnjavajuće primjedbe o sebi na Facebooku, najčešće od strane vlastitih zaposlenika. Lowe smatra da poslodavci ne bi trebali samo stajati i gledati kao im se narušava ugled obzirom da su društvene mreže iznimno moćan medij koje koristi velik broj ljudi. „Kad imate na stotine ljudi koji to (loše primjedbe, op. a.) čitaju, onda vam je ugled sigurno narušen", rekao je Lowe za TV ONE. Prema njegovim riječima, u samo nekim od slučajeva za koje on zna zaposlenici i ostali korisnici Facebooka znali su šefice nazivati kučkama i sličnim pogrdnim nazivima, a isto je stvar i kad su pitanju i njihovi radni kolege. „Kad imate neki problem, rješavajte ga na radnom mjestu, a ne tamo gdje o njemu može čitati 400 ljudi", kaže Lowe.

>> Šef kao frend na Facebooku? Ne, hvala

On dodaje da poslodavci imaju puno pravo poduzeti nešto kad im je ugrožen ugled zbog komentara na internetu. Iako upotreba društvenih mreža u tom kontekstu nije precizno definirana u zakonskim okvirima gotovo nigdje u svijetu, na sudu na Novom Zelandu je trenutno aktualan jedan slučaj u kojemu je 22-godišnja Alana Adams dobila otkaz pri Wellington Free Ambulanceu zbog pogrdnih komentara razmijenjenih s radnim kolegom na Facebooku. Adams mjerodavnim tijelima pokušala objasniti da se radilo o sitnoj prepirki na prijateljskoj razini. Predstavnici Wellington Free Ambulancea bit će saslušani već narednog tjedna zbog uručenja otkaza mladoj i sada već bivšoj zaposlenici. S druge strane, glasnogovornik Sindikata inženjerstva, tiska i obrtništva odvjetnik Greg Lloyd tvrdi da poslodavci nemaju pravno uporište za takve poteze.

„Najveća je zabrinutost oko toga što se ulazi u privatni život ljudi", kaže Lloyd.

On kaže da svatko ima pravo kritizirati poslodavca bez obzira na to što su se sfere javne rasprave proširile, misleći pritom na sam auditorij komentatora i na sredstva, odnosno Internet i ostale medije. Ipak, misli da je bolje da se zaposlenicima savjetuje da se ponašaju na način koji neće isprovocirati poslodavca.

Mišljenja su kao i uvijek podijeljena. Kakvo je vaše stajalište o ovom problemu? Je li korištenje Facebooka kao ispušnog ventila za frustracije, u ovom slučaju one poslovne prirode, bezazleno ponašanje ili apsolutno štetno? I ako je štetno, za koga? Svoj komentar ostavite u kućici ispod.

11.06.2010. 14:40:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh