Dolazi zlatno doba velikih i učinkovitih brodova
Jedna od tehnologija koje najviše obećavaju je tzv. zračno podmazivanje - struja zračnih mjehurića koja okružuje podvodni dio broda, smanjujući trenje i štedeći gorivo
Zahvaljujući divovskim inženjerskim projektima i novom sustavu smanjenja trenja u plovidbi, brodovi diljem svijeta na odličnom su putu da postanu veći i učinkovitiji, prenosi Hina.
Jedna od tehnologija koje najviše obećavaju je tzv. zračno podmazivanje - struja zračnih mjehurića koja okružuje podvodni dio broda, smanjujući trenje i štedeći gorivo.
Strujom zraka odvojila bi se voda od metalne oplate broda, a kako je plin manje gustoće od tekućine, jako bi se smanjilo trenje, rekao je prof. Steven Ceccio, s odjela za pomorsku arhitekturu i inženjering, američkog sveučilišta Michigan.
U praksi bi to značilo da bi puhanje zraka kroz rupe na oplati broda djelovalo kao mazivo između plovila i vode, smanjujući trenje za do 80 posto. Riječ je o zamisli koja postoji već dulje vrijeme, a ruski znanstvenici su je ispitivali 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća.
Sustav otvora na ravnom dnu broda povezanih s kompresorom na palubi, samo je dio nove tehnologije, koja traži puno usavršavanja, jer da bi brod klizio na podvodnom zračnom jastuku, potrebne su i izmjene na obliku trupa i na pogonu.
Japanski industrijski konglomerat Mitsubishi nedavno je počeo komercijalizirati novu tehnologiju nazivajući je "Mitsubishijev sustav zračnog podmazivanja", a probne plovidbe su pokazale 10 posto manje emisije CO2, dok računalne simulacije govore da je moguće smanjiti emisiju za 35 posto.
Za brodove nove tehnologije već stižu narudžbe, pa je tako 2011. američka tvrtka za izvoz žita Archer Daniels Midland naručila tri divovska 'dry-bulk carriera' s inovativnim oblikom trupa, propulzijskim sustavom i tehnologijom zračnog podmazivanja.
Novi komentar