« Biznis
objavljeno prije 12 godina
OPREZ!

Četiri skrivene pogreške u životopisu koje će vas koštati posla

Iako su tražiteljima posla u današnje vrijeme dostupni brojni alati i savjeti za uspješnije predstavljanje poslodavcu, postoje neke pogreške na koje vas nitko neće upozoriti

Fotografija vijesti
Više o

životopis

,

traženje posla

,

kako do posla

Većina će vam poslodavaca reći kako tražitelji posla redovito čine očigledne i ozbiljne greške u svojim životopisima i molbama, koje ih u situaciji gdje je konkurencija vrlo žeštoka istog trenutka izbace iz daljnjeg razmatranja. Iako danas postoje vrlo napredni online alati koji svakako pomažu u uklanjanju nekih pogrešaka, poput onih pravopisnih, još uvijek ne postoji program koji bi mogao ukazati na jednu od ove četiri pogreške.

Subjektivni tekst

Iako samopouzdanje nipošto nije loša odlika kod tražitelja posla, pisanjem hvalospjeva o sebi i objašnjavanjem kako ste „predani i samostalni", kako imate „izvrsne komunikacijske vještine" ili da ste „radišni i profesionalni" vi iznosite isključivo vlastito mišljenje, a nikako ne činjenice. Kao i u mnogim drugim dijelovima života, i ovdje vrijedi ono zlatno pravilo - Nemoj govoriti, pokaži! Umjesto hvalisanja u tekstu, pokažite poslodavcu popis projekata na kojima ste radili i kontakte ljudi koji su spremni dati preporuku za vas. Ne postoji ništa što više govori o vama od toga.

Previše informacija

Većina ljudi smatra kako u svom životopisu trebaju navesti sve što su ikada radili u životu te svako radno mjesto na kojemu su bili, bez obzira na to je li relevantno za posao koji se prijavljuju ili nije. Rade to zbog toga što im se čini da na taj način dokazuju kako imaju vrijednog radnog (i životnog) iskustva. Nažalost, u stvarnosti je to zapravo kontraproduktivno, budući da previše informacija uglavnom onemogućava da poslodavcu predstavite ono što vas čini dobrim kandidatom. Osim toga, napišete li ama baš sve informacije o svom iskustvu, poslodavac će pretpostaviti da sve one vještine koje niste naveli naprosto nemate, što možda neće uvijek biti slučaj.

Pravilo gornje trećine

Prva trećina životopisa ključna je za odluku poslodavca hoće li vam posvetiti više od nekoliko sekundi pozornosti ili ne. Upravo je gornja trećina mjesto na koje pada pogled kad netko čita životopis prvi put, a brojne studije pokazuju da voditeljima zapošljavanja treba između četiri i devet sekundi da donesu stav o vama kao kandidatu, što znači da uglavnom ni ne stignu dalje od gornje trećine. Zbog toga je vrlo važno da je iz nje već na prvi pogled jasno  tko ste i što znate te što vas razlikuje od ostalih. Krenete li u tom dijelu pisati litanije, poslodavcu neće trebati puno da potpuno izgubi interes.

Kičasti font

Iako neki stručnjaci smatraju kako nema ničeg lošeg u tome da malo „ukrasite" životopis zanimljivim detaljima ili fontom koji će vas istaknuti u masi dosadnih životopisa, postoje poslodavci kod kojih je ovakav pristup kontraproduktivan i može vam ozbiljno umanjiti šanse. Osim ukoliko niste apsolutno sigurni da će vaš potencijalni poslodavac to cijeniti, trudite se napraviti što čišći i pregledniji životopis. Pokazivanje kreativnosti ostavite za razgovor.

01.05.2012. 22:00:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh