« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 godina i 3 mjeseca
VITKA LINIJA

10 zdravih navika mršavih ljudi

Unatoč tomu što 90 posto ljudi koji drže dijetu na kraju vrate sve izgubljene kilograme, nekima ipak uspije zadržati vitku liniju. Koja je njihova tajna?

Više o

dijeta

,

mršavljenje

,

kako smršaviti

,

vitka linija

,

gubitak kilograma

Čini li vam se ponekad kako vaša borba s kilogramima počinje sličiti na yo-yo igračku? Znajte da u tome nipošto niste jedini. Prema nekim istraživanjima, čak 90 posto ljudi koji dijetom uspiju dostići svoju željenu težinu kilograme vrate nazad u roku od dvije godine, a nerijetko se dogodi da na kraju završe na višoj brojci od one s koje su krenuli.

S druge strane, zasigurno poznate nekolicinu njih koji su unatoč ovoj crnoj statistici ipak uspjeli u svom naumu i zadržali vitku liniju dugo nakon dijete. Koja je njihova tajna i što je to što 90 posto nas radi krivo? Ovih 10 stvari moglo bi kriti odgovore.

1. Svakodnevno vaganje

Unatoč tomu što većina stručnjaka za mršavljenje ne savjetuje vaganje češće od jednom tjedno, istraživanje provedeno na Sveučilištu u Minnesoti pokazalo je kako je svakodnevno vaganje dugoročno efikasnije za sprječavanje dobivanja na kilaži.

2. Obavezni doručak

Naše su mame i bake u ovom slučaju bile potpuno u pravu. Sva relevantna istraživanja posljednjih desetljeća pokazuju kako ljudi koji preskaču doručak imaju i do pet puta veće izgleda da budu pretili.

3. Pijenje vode

I vrapci na grani već znaju da je konzumacija izdašnih količina vode jedan od temelja efikasnog gubitka kilograma, a u prilog ovoj tvrdnji ide i nedavno istraživanje Sveučilišta Virginia Tech koje je pokazalo kako ljudi koji piju dvije čaše vode prije svakog obroka gube kilograme 30 posto brže od onih koji to ne čine, unatoč tomu što su obje skupine ispitanika jele iste količine hrane.

4. Žitarice iz punog zrna

Ukoliko volite smeđu rižu, integralnu tjesteninu te kruh iz žitarica punog zrna, na konju ste. Prema studiji američkog Journal of Clinical Nutrition, žene srednje dobi koje su proizvode od bijelog brašna u potpunosti zamijenile onima iz punog zrna bile su značajno mršavije i zdravije od onih koje to nisu učinile.

5. Svjesno jedenje

Istraživanje instituta Cronell Food and Brand Lab pokazalo je kako ljudi koji gledaju televiziju dok jedu u svoj organizam unose nevjerojatnih 40 posto više kalorija od onih koji jedu bez buljenja u ekran.

6. Uživanje u čokoladi

Evo jedne dobre vijesti za sve one koji obožavaju ovu slatku poslasticu! Studija američkog Arhiva interne medicina pokazala je kako ljudi koji konzumiraju čokoladu jednom tjedno imaju manji BMI (indeks tjelesne mase) od onih koji ju potpuno izbjegavaju.

7. Tijelo u pokretu

Nije nikakva tajna da je tjelovježba odlična i pametna navika za sve one koji žele kontrolirati kilograme, ali istraživanja su pokazala kako mršaviji ljudi općenito provode manje vremena sjedeći, hodaju dok pričaju na telefon, radije idu stepenicama nego liftom te su neprestano u pokretu. Upravo zbog toga takvi ljudi dnevno gube i do 1500 kalorija više od onih koji samo sjede ili leže.

8. Bez večere iza 8 navečer

Savjeti o tome da treba izbjegavati kasno prejedanje poznati su već dugo vremena, a taj je stav potvrdila i studija magazina Obesity koja je pokazala kako je grickanje prije spavanja jedan od najsigurnijih pokazatelja viška kilograma.

9. Opustite se

Više je studija provedenih posljednjih godina pokazalo kako je stres jedan od najznačajnijih faktora prekomjerne tjelesne težine. Osim toga, ljudi koji su neprestano pod stresom skloniji su i gomilanju kilograma u području trbuha, što je posebno opasno za zdravlje.

10. Dovoljno sna

Većina odraslih treba između sedam i osam sati sna svake večeri. Istraživanja su pokazala da se šanse za prekomjerne kilograme povećavaju za 20 posto sa svakih pola sata sna manje od te brojke. Dobra je vijest da popodnevno spavanje značajno smanjuje tu šansu, a ima i pozitivan utjecaj na smanjivanje stresa. 

05.04.2012. 19:18:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh