« Žene
objavljeno prije 10 godina i 11 mjeseci
EH, DA ...

Žene više troše kad su u depresiji

Ako nakon napornog dana na putu kući zastanete u kakvom shopping centru, vjerojatno ćete se naći u društvu žena koje su, kao i vi, u depresiji

Izlaz iz depresije traži se u kupovini
Izlaz iz depresije traži se u kupovini (Shutterstock)
Više o

depresija

,

shopping

,

odjeća

,

obuća

,

kupovanje

Žene više troše kad su pod stresom, neraspoložene ili u depresiji, pokazala su istraživanja, a psiholozi su utvrdili da potrošnja u takvim stanjima raste i 300 posto u odnosu na normalno raspoloženje.

Objašnjenje koje nude zvuči logično, a i daje šansu za jednostavnijim i jeftinijim načinima popravljanja raspoloženja. Naime, kako ljudi često povezuju materijalna dobra i osjećaj osobne vrijednosti, ono što zapravo tražimo od shoppinga je dobar osjećaj.

Depresija i stres vrlo često su posljedice osjećaja manje vrijednosti, što u ovom sumanutom vremenu vrlo lako zaradimo na poslu gdje se prema nama ne odnose s poštovanjem, nego kao prema nekom objektu.

Samopouzdanje se ruši nemogućnošću odlučivanja, što dovodi do sumnje u vlastite sposobnosti i osjećaja nemoći preuzimanja kontrole nad vlastitim životom. No, kad dođemo u trgovinu i donesemo odluku što ćemo kupiti, to se povjerenje u sebe vraća, a s njim stiže i dobar osjećaj. 

Zato tužni ljudi plaćaju i više nego što bi trebalo kako bi se osjećali bolje, a ako vam to prijeđe u naviku, upadate u začarani krug trošenja koje, zapravo, služi kao neka vrsta droge i odvodi vas u svijet u kojem ste vi vrijedni i samosvjesni.

Znanstvenici preporučuju da se u takvim stanjima umjesto shoppingu okrenete fizičkim aktivnostima koje će dati jednak osjećaj zadovoljstva i samopouzdanja jer će zapravo aktivirati iste hormone i centre u mozgu, no račun će vam biti bitno puniji, a zdravlje bolje.

Stoga, umjesto u trgovinu, obucite tenisice i otiđite u obližnji park na par krugova ili u teretanu, isplatit će vam se višestruko. 

16.02.2014. 09:47:50
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh