Želite da Fejs bude bolje mjesto? Izađite na Facebook izbore!
Ukoliko više od 30 posto Facebookovih aktivnih korisnika (oko 230 milijuna ljudi) glasuje za prihvaćanjem promjena, tvrtka neće imati izbora nego prihvatiti njihovu volju
Ime Austrijanca Maxa Schremsa u široj javnosti (još uvijek) nije pretjerano poznato, ali Facebookovim šefovima i odvjetnicima itekako jest.
Naime, Max je osnivač grupe „Europe Vs. Facebook", kojoj je osnovni cilj natjerati Facebook da u odnosu prema svojim korisnicima bude znatno transparentniji nego što je to danas slučaj. Grupa je danas ostvarila svoju prvu veliku pobjedu, koja bi potencijalno mogla promijeniti način na koji koristimo Facebook, piše TechCrunch.
Ova je grupa zasula Facebookovu stranicu s više od 7000 komentara, čime se njihov zahtjev za predloženim promjenama automatski mora staviti na glasanje. Europe Vs. Facebook traže dramatične promjene u načinu na koji funkcionira Facebook, umjesto da se zadovoljavaju minimalnim i sporim promjenama kakve njegovi šefovi s vremena na vrijeme odobravaju.
Upravo zbog toga danas, 1. lipnja 2012. godine počinje teći vremenski rok od osam dana, gdje se promjene koje je grupa predložila stavljaju na glasanje. Ukoliko više od 30 posto Facebookovih aktivnih korisnika (oko 230 milijuna ljudi) glasuje za prihvaćanjem promjena, tvrtka neće imati izbora nego prihvatiti njihovu volju. S druge strane, bude li broj glasova manji, Facebook se tek obvezuje da će uzeti prijedlog „na razmatranje", bez ikakvih garancija.
Ovo je tek drugi put da se neki prijedlog stavlja na glasanje korisnicima, a sustav glasovanja utemeljen je 2009. godine kad je Facebook imao tek 200 milijuna korisnika, zbog čega su se prag od 7000 komentara i 30% glasova tada činili logičnim.
Bilo kako bilo, korisnici imaju vremena do 8. lipnja da glasuju o promjenama u Uvjetima korištenja Facebooka, od kojih su najvažniji:
• Precizno objašnjenje u vezi postojećih Uvjeta korištenja, odnosno smije li Facebook koristiti vaše podatke da vam servira oglase izvan domene Facebook.com, dok surfate drugim stranicama
• Detaljni dijagram o tome kako Facebook koristi cookiese da poboljša svoju uslugu, ali da pritom ne prati korisnika po webu
• Detaljnije objašnjenje o tome zbog čega Facebook u nekim slučajevima zadržava naše podatke „dokle god je to potrebnu kako bi nam mogao pružati usluge"
Stručnjaci smatraju kako je malo vjerojatno da će 230 milijuna ljudi uopće glasati, a kamoli da će ih toliki broj dati podršku inicijativi, ali uključivanje korisnika u odlučivanje o privatnosti svakako je korak u pozitivnom smjeru. Nadamo se samo da ovaj primjer neće biti jedini takav. Bilo kako bilo, ukoliko koristite Facebook, obavite svoju „građansku dužnost" i izađite na izbore.
Novi komentar