« Život
objavljeno prije 8 godina i 2 mjeseca
UROĐENO PONAŠANJE

Zašto smo ludi za rasprodajama i popustima

Ograničeno vrijeme rasprodaja i velikih popusta budi u čovjeku osjećaj straha od neimaštine koji ga tjera da kupuje i kupuje i kupuje

Zašto smo toliko ludi za rasprodajama?
Zašto smo toliko ludi za rasprodajama? (photostock/FreeDigitalPhotos)
Više o

šoping

,

kupovina

,

rasprodaja

,

popusti

Čim se najave velike rasprodaje ili popusti u trgovinama nerijetki su prizori ljudi koji doslovno kampiraju pred ulazima u trgovačke centre. Zašto smo toliko ludi za rasprodajama? Neki će reći da je pitanje poprilično glupo, ali da ima vrlo jednostavan odgovor - ušteda. Nema smisla osporavati tu tvrdnju, ali psiholog Gad Saad, stručnjak za ponašanje potrošača i profesor marketinga pri Sveučilištu Concordia iz Montreala, vjeruje da je tajna privlačnosti rasprodaja i popusta u tome što izravno djeluje na ljudsku prirodu. Ograničeno vrijeme rasprodaja i velikih popusta budi u čovjeku osjećaj straha od neimaštine koji ga tjera da kupuje i kupuje i kupuje. Ova je taktika vrlo uspješna u privlačenju potrošača - veliki popusti u vrlo kratkom vremenskom okviru - no prevelika učestalost takvih akcija može odvratiti kupce od dolaska.

Šoping ili kupovina se često uspoređuje s lovom i skupljanjem plodova i to ne bez razloga, uvjerava Saad. Biologija itekako utječe na naše odluke vezane za šoping. baš kao što su prvi ljudi uvijek tražili najvećeg bizona ili neku drugu životinju da ga ubiju kako bi imali više mesa tako i današnji potrošači žele dobiti što više za svoj novac. Nadalje, muškarci koji se upuštaju u takozvanu statusnu potrošnju, kada kupuju stvari samo da se pokažu, doživljavaju navalu testosterona, kazao je Saad u časopisu Organizacijsko ponašanje i procesi ljudskog odlučivanja (Organizational Behavior and Human Decision Processes) štp donekle objašnjava zašto ljudi vole skupe stvari na rasprodajama i popustima. On je također pronašao dokaze da se i muškarci i žene prilikom šopinga ponašaju kao da su u lovu i skupljaju plodove.

Kad na spomenuti fenomen promotrimo u ovome svjetlu, čini se da  fanatično ponašanje prilikom rasprodaja spada u naše iskonske instinkte te da blagdanska i sezonska sniženja ustvari potiči ponašanje koje sliči na panično skupljanje resursa, zaključuje Saad.

12.04.2011. 21:40:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    xena
    12.04.2011. 22:16
    da, popusti mame. nazalost u hrvatskoj nema pravih popusta. meni nije popust kad mi snizi traperice s 550 na 499. a roba koja je snizena 50% ili vise su sve uzasno mali ili uzasno veliki brojevi, i uglavnom neka koma kolekcija. nađu 2-3 ružne stvari, snize 50% tak da to mogu napisat na vratima. bljuv hrv trgovci.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh