Zašto Nijemci ne vole Huffington Post
Blogovi umjeto novinarskih članaka? Hufftingon Post od četvrtka ima i svoje njemačko izdanje
Dolazak poznatog američkog portala vijesti Huffington Post u Njemačku je dočekan različito: za jedne on označava kraj novinarstva, a za druge promjenu koja se već odavno trebala dogoditi. HuffPost je 10.10. u 10 sati i 10 minuta pokrenuo i svoju njemačku inačicu, osmi inozemni portal.
Mnogi se pitaju hoće li koncept koji sadrži kombinacija blogova, preuzetih tekstova s drugih portala i vlastitih uradaka promijeniti njemački medijski krajobraz. Dolazak ovog portala u Veliku Britaniju, Francusku i Španjolsku, barem što se broja korisnika tiče, nije značajno promijenio navike tamošnjih korisnika.
U SAD Madonna, u Njemačkoj Boris Becker
U Njemačkoj je portal, koji je 2005. osnovala Arianna Huffington, započeo s istim receptom kao i kod kuće: s mješavinom blogova poznatih, komentarima korisnika i vlastitim novinskim uratcima. Isto kao i SAD-u i u Njemačkoj se među autorima mogu naći poznata imena, no umjesto Baracka Obame ili Madonne u Njemačkoj pišu konzervativna ministrica rada Ursula von der Leyen i ocvala sportska zvijezda Boris Becker.
Becker je trenutno zbog promocije svoje druge (!) autobiografije medijski vrlo aktivan i zbog toga se nalazi na meti kritika ozbiljnijih njemačkih dnevnika (poput Frankfurter Allgemeine Zeitunga). "Internetska stranica hufftingtonpost.de s jedne strane nudi vijesti i članke naših novinara, a s druge čitatelji mogu komentirati, raspravljati, ali i objavljivati vlastite članke. Tako nešto ne nudi niti jedan drugi novinski portal u Njemačkoj", objašnjava Oliver Eckert, direktor tvrtke "Tomorrow Focus Content&Services GmbH" koja u Njemačkoj drži ovoj portal.
Eckert u istom dahu brani i princip tzv. agregacijskog novinarstva koji karakterizira korištenje nekoliko tekstova s drugih portala kako bi se stvorio jedan novi sadržaj. Ovakva forma novinarstva je u Njemačkoj dočekana "na nož". "Mi ne krademo sadržaje i ne prodajemo tuđi rad kao svoj. Umjesto toga ukazujemo na druge medije koji služe kao temelj našem vlastitom novinarskom djelovanju", objašnjava Eckert.
Ovakve metode Huffington Postu kod kuće nisu naškodile. Dapače, ovaj portal je nagrađen Pulitzerovom nagradom, najznačajnijom nagradom za dostignuća na području novinarstva. Za globalno širenje HuffPost u inozemstvu traži partnere: u Francuskoj je to medijska kuće" Le Monde" u Njemačkoj "Tomorrow Focus" koji izdaje i tjednik Focus. Hoće li američki portal i u Njemačkoj ponoviti uspjeh koji je ostvario kod kuće gdje mjesečno bilježi 47,8 milijuna korisnika teško je predvidjeti. U Velikoj Britaniji sa svega 2,8 milijuna ili Francuskoj s 3,1 milijuna korisnika Hufftington Post nije zabilježio ni približan uspjeh.
Svojim konceptom besplatnih sadržaja američki portal je već sad trn u oku njemačkim izdavačima koji su se više-manje okrenuli kombinaciji ponude besplatnih sadržajai i naplate čime se, kako se naglašava, želi zadržati razina kvalitetnog novinarstva. Mnogi kritički gledaju i na praksu po kojoj autori preko Hufftingtona mogu objavljivati svoje komentare/blogove za što, međutim, ne dobivaju ni centa." Šefica HuffPosta Arianne Hufftington, se, pak, obogatila na tim sadržajima. Sporan je mnogima i princip "trgovine mješovitom robom" koji stoji iza uspjeha ovog portala.
Direktor uglednog medijskog Instituta Grimme Uwe Kammann smatra da Njemačkoj nije potreban neki novi koncept jer da je medijski krajolik "dovoljno etabliran". "Platforma koja miješa sve moguće sadržaje, od blogova, preko tuđih tekstova pa do vlastitih članaka je vrlo upitna", kaže Kammann. Jörg Sadrozinski, voditelj ugledne Münchenske škole novinarstva smatra da nije loše što je Huffington Post stigao i u Njemačku, ali da prvo treba stvoriti povjerenje čitatelja. Poznati bloger Daniel Fiene smatra da je HuffPost prvi pravi internetski portal koji se ne oslanja na neki etablirani tiskani ili TV format.
Za Kammanna je najvažnije da novinarstvo ostane autorski rad. "Mislim da je važno da publika shvati da iza izvrsnih novinarskih radova uvijek stoji mnogo posla i da taj trud netko mora i solidno platiti jer će od toga na kraju profitirati i sami korisnici", zaključuje Kammann. Upitan ostaje i kadrovski izbor novog portala koji bi trebao promijeniti njemačku medijsku svakodnevicu.
Pored spomenutog Borisa Beckera, tu je i izdavač njemačkog HuffPosta Cherno Jobatey, koji je doduše zanat pekao i u uglednim dnevnicima poput taza ali je posljednjih godina poznat isključivo kao voditelj zabavnih TV formata upitne kvalitete. Poznati njemački bloger i analitičar njemačkih medija Steffan Niggemeier Hufftington Post je dočekao "na nož" i zajedljivo u Frankfurter Allgemeine Sonntagszetungu primjećuje kako nije slučajno da iza njemačkog HuffPosta stoji upravo tjednik Focus čiji su novinari "perfekcionirali princip: prepisati sadržaje, malo ih promijeniti i postaviti na naslovnu stranicu".
Niggemeier posebno kritizira činjenicu da u vrijeme kada sve više novinara muči muku kako preživjeti, na tržište dolazi format koji je poznat po tomu da autorima ne plaća za tekstove
Novi komentar