Zašto ne koristimo kondome?
Rasprostranjena uzrečica "to se meni neće dogoditii" te manjak znanja o rizicima spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće gorivo je takozvanoj "kulturi nepobjedivosti"
Novo Durexovo istraživanje objavljeno danas rasvjetljava posljedice i zablude koje trenutno sprječavaju prakticiranje sigurnog seksa među brojnim mladim ljudima (16-24).
Dubinsko istraživanje, koje se provodilo više od dvije godine, kombinacija je anketa i intervjua s mladim ljudima. Istraživanje otkriva šokantan manjak znanja o spolno prenosivim bolestima, neželjenoj trudnoći te seksualnom ponašanju suprotnog spola.
Mladi ljudi znaju da bi trebali koristiti kondom svaki put, ali se u žaru trenutka, ovo nepisano pravilo često zanemari. Čini se kako mnogi mladi ne brinu o posljedicama seksa bez zaštite i/ili nemaju dovoljno samopouzdanja pa ni ne inzistiraju na korištenju kondoma već prihvaćaju rizike za koje znaju da ne bi trebali.
Rasprostranjena uzrečica "to se meni neće dogoditii" te manjak znanja o rizicima spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće gorivo je takozvanoj "kulturi nepobjedivosti".
Činjenice su jasne: 40% seksualno aktivnih mladih ljudi, od 16 do 24 godine, imali su nezaštićeni spolni odnos s više od jedne osobe, a 61% se složilo kako obično ne misle o kondomima dok im ne zatrebaju.
Usprkos ovom svakidašnjem preuzimanju rizika, za samo 14% ispitanika najveće brige su spolno prenosive bolesti (ne uključujući HIV i AIDS). Manje od četvrtine njih izjavilo je da im je neželjena trudnoća najveća briga kod nezaštićenog seksa.
Statistika i stajališta ispitanika pokazuju ljestvicu prepreka za siguran seks. Gotovo polovina (48%) smatra da HIV/AIDS nije nešto što se može dogoditi njihovoj grupi prijatelja.1
"Prošli tjedan sam spavala s nekim bez korištenja kondoma. Otišla sam u bolnicu, popila pilulu i sve je bilo riješeno. Kao kad se prehladiš."
"Mislio sam da je HIV generacijska stvar. Mi ne mislimo o HIV-u!"
SAMOPOUZDANJE JE KLJUČ
Durex vjeruje kako su istraživanje i film otkrili neke nove načine prevladavanja ovih izazova te su počeli mijenjati stavove o sigurnom seksu. Brend je lansirao opsežan online hub (http://www.durex.com.hr/pravastvarnapravommjestu) pružajući mladim ljudima praktične, iskrene savjete o seksu i ljubavnim vezama. Hub uključuje praktične savjete, članke te video isječke povezane s tematikom samopouzdanja, sigurnog seksa, spolno prenosivih bolesti i neželjenom trudnoćom.
Mark Pearson, Durexov regionalni brand direktor je rekao:
"Prirodno siguran seks trebao bi biti odgovornost oba partnera, ali ono što sam naučio od mnogo mladih muškaraca tijekom istraživanja jest to da su većinom djevojke čuvari vrata - prolazi ono što one kažu.
"Mlade djevojke kažu kako znaju da bi trebale inzistirati na korištenju kondoma svaki put, no u stvarnosti je to drugačije, kondomi se ne koriste iz raznih razloga. Jedan uobičajen razlog koji smo čuli jest briga da će, ukoliko inzistiraju na kondomu, ubiti raspoloženje ili odbiti partnera. Strah od odbijanja ili ubijanja raspoloženja ključna je prepreka za mnoge mlade djevojke, ali otkrili smo da ovo većinom uopće nije slučaj. Zapravo je istina potpuno suprotna."
"Postoji strah od odbijanja - samo ih želimo usrećiti."
Durex želi razbiti mitove o tome kako se dečki osjećaju kada cura inzistira na kondomu. Istraživanje otkriva da više od trećine dečkiju pokuša se izvući bez korištenja kondoma, ali film pokazuje da mnogo njih uzbuđuje kada o kondomu ne mogu pregovarati. Zapravo, 79% mladih muškaraca izjavilo je da ih uzbuđuje kada cure inzistiraju na korištenju kondoma2.
"Osobno mi se to sviđa. Ako izvadi kondom i ti si spreman...idemo!"
Durex želi iskoristiti ovu poruku i sadržaj dostupan preko online hub-a, kako bi preokrenuo "trenutak za kondom" iz situacije koja trenutno uzrokuje brige u nešto što je pozitivno za obje strane.
Radio 1 DJ i TV voditeljica Gemma Cairney podupire kampanju:
"Danas je teško biti mlad - postoji toliko društvenih pritisaka pa seks, a pogotovo ljubavne veze, mogu biti minsko polje. Ova kampanja pokazuje koliko je bitno i moćno znanje i samopouzdanje te koliko ti mogu pomoći pri donošenju pametne odluke. Osnaživanje mladih, posebno mladih žena, je nešto prema čemu osjećam veliku strast i nadam se da će izravnom komunikacijom, ova kampanja pomoći ohrabriti snažnije i pozitivnije znanje i stavove prema seksu.
Novi komentar