Zašto lajkamo određene sadržaje
Feacebookov Like već je postao jedna od najvećih sila Interneta, uz YouTubeovu mogućnost dijeljenja videa
![Vaš je lajk posljedica čega: odluke ili povođenja za drugima? Vaš je lajk posljedica čega: odluke ili povođenja za drugima?](http://metro-portal.hr/img/repository/2011/04/medium/facebook_like.jpg)
Da li su stvari popularne zato što su stvarno dobre ili zato što je netko uspio nagovoriti sve oko sebe da je to popularno, pitanje je koje muči stručnjake za publicitet i marketing oduvijek.
Facebookov Like donio je potpuno novu dimenziju cijeloj priči kojom se pozabavila ekipa magazina Science zaključivši da je pozitivan poguranac u vidu prvih lajkova na neki tekst ili sadržaj početak prave lavine odobravanja.
Ljudi imaju tendenciju formirati svoje mišljenje o popularnim sadržajima psihologijom gomile, pa uvijek postoji neki relativno mali kritični broj lajkova koji će nešto odgurati u smjeru pobjede ili propasti.
Stoga je napravljeno zajedničko istraživanje Sveučilišta Massachussets, New York i Hebrejskog Sveučilišta iz Jeruzalema u kojem su na jednom relativno popularnom portalu postavljali ciljane komentare i lajkove da se vide daljnje reakcije čitatelja, sa sustavom ocjenjivanja kakav kod nas imaju, primjerice, Večernji ili 24 sata.
Ako je komentar imao pozitivan skor, lažan ili pravi, šanse da i sljedeći komentar bude pozitivan rasle su za trećinu, a uskoro su se počeli stvarati i klanovi koji su se borili za prevlast u komentarima.
Stoga, kad vam sljedeći put dođe da opalite neki lajk, zapitajte se je li to zato što ih ima već puno, ili vam se to stvarno sviđa. Prevedeno, ne budite ovce u stadu ... :)
Novi komentar