Zašto lajkamo određene sadržaje
Feacebookov Like već je postao jedna od najvećih sila Interneta, uz YouTubeovu mogućnost dijeljenja videa
Da li su stvari popularne zato što su stvarno dobre ili zato što je netko uspio nagovoriti sve oko sebe da je to popularno, pitanje je koje muči stručnjake za publicitet i marketing oduvijek.
Facebookov Like donio je potpuno novu dimenziju cijeloj priči kojom se pozabavila ekipa magazina Science zaključivši da je pozitivan poguranac u vidu prvih lajkova na neki tekst ili sadržaj početak prave lavine odobravanja.
Ljudi imaju tendenciju formirati svoje mišljenje o popularnim sadržajima psihologijom gomile, pa uvijek postoji neki relativno mali kritični broj lajkova koji će nešto odgurati u smjeru pobjede ili propasti.
Stoga je napravljeno zajedničko istraživanje Sveučilišta Massachussets, New York i Hebrejskog Sveučilišta iz Jeruzalema u kojem su na jednom relativno popularnom portalu postavljali ciljane komentare i lajkove da se vide daljnje reakcije čitatelja, sa sustavom ocjenjivanja kakav kod nas imaju, primjerice, Večernji ili 24 sata.
Ako je komentar imao pozitivan skor, lažan ili pravi, šanse da i sljedeći komentar bude pozitivan rasle su za trećinu, a uskoro su se počeli stvarati i klanovi koji su se borili za prevlast u komentarima.
Stoga, kad vam sljedeći put dođe da opalite neki lajk, zapitajte se je li to zato što ih ima već puno, ili vam se to stvarno sviđa. Prevedeno, ne budite ovce u stadu ... :)
Novi komentar