Vitraji Mladena Žunjića
Ovoga puta našu je pažnju privukao niz od nekoliko, naravno, većih formata, kombinacija ulja i akrila, niz koji neodovoljivo podsjeća na vitraje
Opus suvremenog hrvatskog likovnog umjetnika, slikara Mladena Žunjića, u posljednje je vrijeme obogaćen s nekoliko izdvojenih slika, koje čine zasebnu cjelinu u opusu autora, izdvajajući se svojim ponajprije specifičnim karakterom.
Slikar Mladen Žunjić nastavlja svoje bekompromisno likovno istraživanje, dajući koloru sve veći značaj ( ili mu dopuštajućui sve veću slobodu) na svojim uglavnom, velikim formatima u ulju i akrilu s većinom nefigurativnim motivima, koji se u različitim konotacijama provlače kao lajtmotiv od samoga početka njegovog likovnog angažmana.
Ovoga puta našu je pažnju privukao niz od nekoliko, naravno, većih formata, kombinacija ulja i akrila, niz koji neodovoljivo podsjeća na vitraje (posebnim načinom oslikano staklo, najčešće na crkvenim prozorima, povezano olovnim okvirima), samo je u ovom slučaju, riječ o derivacijama koje je izveo slikar, unoseći u sklad i simbolizam klasičnog vitraja turbulenciju, koja je taj cijeli uokvireni svijet snažno protresla i stvorila novi sadržaj i odnos, boja, oblika i simbola.
Koloristička je usporedba ovoga niza slika s davnim vitrajima izrazita,doista moglo bi se reći kako je Žunjić vrlo uspješno i posve originalno konstruirao nekoliko vitraja današnjice uz vrlo nefigurativnu simboliku tema i motiva koje umjetnika zanimaju poštujući bogatstvo i značaj kolora.
Umjesto jasne poruke, nedvojbene simbolike, Žunjić se poslužio unutarnjom, gotovo razornom dinamikom odnosa boja, ploha i ograničenja površine platna i konstruirao zamršeni svijet otkrivenih ali i skrivenih značenja, jednako složene dubine.
Vrlo je zanimljiv ovaj niz Žunjićevih novih slika i nadasve koloristički lijep ali i privlačan artistički eksperiment umjetnika koji se kontinuirano suočava sa svakovrsnim likovnim izazovima, bez ikakva ustezanja, realizirajući opus, brojan i značajan.
Žunjićevo slikarstvo već je odavno okarakterizirano snažnim vibrantnim kolorom i velikom formatom platna uz mnoštvo poticajnih apstraktnih motiva .
Najnoviji ciklus, za sada nevelik, osebujan je, ističe ga iznimni kolor, vehementno nanešen, prirodan je i logičan nastavak umjetnikovog istraživačkog slikarstva.
Novi komentar