« Hi-tech
objavljeno prije 12 godina i 4 mjeseca
AUTOCENZURA

Stvari koje volimo, a sram nas je dijeliti ih na Facebooku

Stvari koje potajno volimo čitati na internetu često se razlikuju od onih koje dijelimo s prijateljima. Zašto je tomu tako?

Fotografija vijesti
Više o

Facebook

,

društvene mreže

,

Kim Kardashian

,

Facebook Timeline

Svojevremeno najpopularnija društvena mreža za vijesti, američki Digg, u siječnju je doživjela skok u broju posjeta od nevjerojatnih 35 posto, što je stranici najveća posjećenost u zadnje dvije i pol godine.

Istražujući razloge ovakvom rastu, stranica je provela detaljnu analizu posjećenosti i došla do nekih vrlo zanimljivih zaključaka.

Pokazalo se kako u velike većine korisnika koji dijele vijesti i sadržaj sa svojim prijateljima na internetu postoji svojevrsna autocenzura, budući da mnogi od nas pažljivo biraju sadržaj koji ćemo podijeliti, a koji se često razlikuje od onoga što doista i čitamo.

Preciznije, Digg je analizirao ono što ljudi čitaju naspram onoga što dijele na svom Facebook zidu.

Pokazalo se kako vijesti iz svijeta glamura i poznatih čine 14 posto sadržaja naših pretraživanja, dok istovremeno u tek 4 posto slučajeva te vijesti dijelimo na Facebooku.

Slične su rezultate dale i vijesti iz politike, koje čine 10 posto sadržaja kojeg čitamo, ali ih dijelimo u svega 2 posto slučajeva.

Konačno, istu je sudbinu doživio i gaming, koji čini 8 posto sadržaja, a udio u dijeljenju mu je manji od jedan posto.

I dok većina nas privatno uživa u vijestima o veličini stražnjice Kim Kardashian, novom gafu Jadranke Kosor ili najavi najnovije ekspanzije za Call of Duty, stigma koja prati takva područja interesa tjera nas da to skrivamo od naših prijatelja.

Istovremeno, učinit ćemo sve da se drugima pokažemo zanimljivima i duhovitima, kao i tehnološki potkovanima.

Daleko najveći broj članaka koji se dijeli na Facebooku pripada kategoriji tehnoloških vijesti, a slijede ih one s "druge strane ogledala". Na trećem se mjestu nalaze vijesti iz svijeta, a listu prva četiri mjesta zaključuju one vezane uz novac i posao.

Koji je pravi razlog ovomu, teško je reći bez nekakve detaljnije stručne sociološke ili psihološke analize. Radi li se isključivo o ostavljanju dobrog dojma ili možda i o činjenici da ne želimo prijatelje gnjaviti svojim privatnim hobijima? Boje li se korisnici društvenih mreža dijeliti sadržaj za koji misle da neće zanimati njihove prijatelje?

Recite nam što vi mislite.

25.02.2012. 13:37:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh