Što se najčešće jede za doručak?
Žitarice za doručak pritom bilježe rast popularnosti za 3,4% u odnosu na prošlu godinu te ih sada ujutro konzumira 22,1% građana
Doručak je, očito, najčešći obrok u danu - ujutro nešto moramo ubaciti u usta, makar i u letu kako bi mogli krenuti u dan i da nas barem par sati ništa ne gnjavi... poput gladi, recimo.
U sklopu analize kategorije žitarica za doručak ponovno smo proveli anketno istraživanje o prehrambenim navikama naših građana kada je riječ o doručku te dobivene rezultate usporedili s istovjetnim istraživanjem koje je provedeno lani u ovo doba godine.
Nalazi istraživanja pokazuju da četiri od pet građana Hrvatske doručkuje pri čemu njih gotovo dvije trećine (64,5%) jutarnji obrok konzumira redovito, dok 17,4% građana to čini ponekad. Ukupno 18,1% ispitanih ističe da ne doručkuje te se svi dobiveni odgovori na razliku umnogome od rezultata iz 2021. godine.
Kada je riječ o konkretnoj vrsti doručka, trećina ispitanika (33%) ističe kako ujutro najčešće jede kruh s namazom, što je malo manje (za 1,7%) u usporedbi s prethodnom godinom, dok su na drugom mjestu žitarice za doručak čija je popularnost rasla za 3,4% te ih sada ujutro konzumira 22,1% građana. Slijede peciva s 13,9% udjela koja time bilježe pad od 3,3%, omlet - jaja za doručak najčešće jede 13,6% ili 2,1% više u odnosu na 2021., mesne nareske konzumira 8,3% građana, odnosno 1,6% manje, a voće je u blagom porastu od 1,2% te ga sada jede 9,1% ispitanih građana.
Kavu uz doručak najčešće pije više od polovice građana, njih 54%, što je 2,9% manje u odnosu na prošlogodišnje istraživanje. Broj poklonika čaja istodobno je rastao s 13,8% na 17,1%, mlijeka s 12% na 13%, dok je tekući jogurt pao za 4%, na sadašnjih 9,2%. Na kraju je sok od naranče koji je s prošlogodišnjih 4% došao do 6,7% udjela u 2022. godini.
Na pitanje jesu li građani koji doručkuju ikada jeli žitarice za doručak njih gotovo četiri petine (78,3%) odgovara potvrdno, što je gotovo identično lanjskom rezultatu (77,9%).
Među konzumentima žitarica za doručak ukupno je 18,6% onih koji ove proizvode jedu svakodnevno i njihov je broj rastao za 4,1% u odnosu na lani. Barem jednom tjedno žitarice jede 35,6% konzumenata (-1,9%), barem jednom mjesečno jede ih 18,1% (-4,2%), a da žitarice konzumiraju rijetko navodi 27,7% konzumenata (+2%).
Istraživanje su tijekom kolovoza 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar