« Svijet
objavljeno prije 14 godina i 4 mjeseca
EKSHUMACIJA

Što je usmrtilo poznatog astronoma Tycho Brahea?

Prema legendi, čuveni je zvjezdoznalac odlučio ne ići do toaleta kad je priroda pozvala već je nastavio piti; te noći nastale su komplikacije od kojih je navodno kasnije i umro

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Wikipedia)

Prag

astronomija

ekshumacija

tycho brahe

Gradski vijećnici iz Praga odobrili su zahtjev danskih znanstvenika za ekshumacijom ostataka poznatog astronoma Tycho Brahea kako bi otkrili pravi uzrok njegove smrti. Braheova istraživanja i promatranja te bilježenja položaja zvijezda praktički predstavljaju temelj rane moderne astronomije. Uz pomoć njegovog rada Johannes Kepler je pokazao da se planeti gibaju po elipsama, a ne kružnicama.

Brahe je 13. listopada 1601. bio gost na večeri baruna Rosenberga u Pragu. Prema legendi, Brahe nije htio ustati kada je trebao otići na toalet. On je, naprotiv, nastavio nekontrolirano piti. Te noći nastale su komplikacije koje su kulminirale 24. listopada kad je umro. Do sada se mislilo da je uzrok bila infekcija mokraćnog mjehura, no, pretpostavlja se i da je za njegovu smrt odgovorna bolest bubrega ili čak trovanje živom.

Bilo kako bilo, Stepan Filipec iz Crkve Naše Gospe ispred Tyna, gdje je Brahe i sahranjen, rekao je da će znanstvenici imati tjedan dana za otkrivanje pravog uzroka smrti velikog astronoma. Ekipa sa Sveučilišta Aarhus taj će zadatak početi krajem godine.

05.02.2010. 17:06:02