Već u vrtiću se odgajatelji više prilagođavaju muškom spolu
Iako su odrasli puni predrasuda kad je u pitanju jednakost spolova u dječjoj dobi, djeca se na to ne obaziru previše
Znanstvenici na Sveučilištu u Göteborgu u Švedskoj proveli su istraživanje u kojem su dokazali da spol predškolskog djeteta određuje kako će drugi nju ili njega doživljavati tijekom igre ili učenja. Kad se djetetove mogućnosti prošire, obično je to rezultat samog djeteta a ne inicijative učitelja, piše Science Daily.
Švedski predškolski nastavni program traži promoviranje jednakosti spolova, ali znanstvenici s Odsjeka za obrazovanje Sveučilišta u Göteborgu zaključili su da je to lakše reći nego učiniti.
Oni su proveli analizu spolova putem 114 video snimaka u šest predškolskih grupa, a sveukupno je bilo 45 sati materijala.
Analiza je pokazala da se drukčije reagira na pitanja i komentare djevojčica, i to u negativnom smislu. Također, nastavnici učenje prilagođavaju muškom spolu, što je zapravo i norma kad je u pitanju igra djece ili crtanje.
Ove tendencije pojačavaju se u interakciji učitelja i djece jer učitelji često imaju stereotipne ideje što zanima dječake, a što djevojčice.
Ipak, istraživanje je pokazalo da se djevojčice i dječaci vrlo često igraju i uče zajedno. Pokazuju i brigu jedni za druge tako što si pomažu bez obzira na spol.
Analiza pokazuje i kako predškolska djeca uspijevaju postići prelaženje granice, što uzrokuje promjene stereotipnih osobina određenog spola. Primjer prelaženja granice je kad Lego figuricu koju je već spolno odredio učitelj, dijete redefinira iz 'muškarca' u 'mamu'.
''I djeca i učitelji pridonose kreativnosti i izražavanju osobina pojedinog spola u predškolskoj dobi'', kažu profesorice Ingrid Pramling Samuelsson i Eva Arlemalm-Hagser.
''No, ova studija je otkrila da su djeca ta koja proširuju svoje mogućnosti. Nema niti jednog primjera u snimljenim materijalima gdje učitelji svjesno potiču djecu da sudjeluju u prelaženju granica''.
Novi komentar