objavljeno prije 9 godina i 6 mjeseci
FAK RECENZIJA

Recenzija filma Najtraženiji čovjek

Le Carréu su inspiraciju dijelom pružili stvarni slučaj Murata Kurnaza, mladog turskog državljanina rodom iz Njemačke koji je pod lažnim optužbama za terorizam na nekoliko godina "zaglavio" u Guantanamu

Hoffman glumi agenta, Dafoe bankara
Hoffman glumi agenta, Dafoe bankara (Arhiva)

Philip Seymour Hoffman

,

John Le Carre

,

,

Najtraženiji čovjek

Iako se Le Carréov opus obično vezuje uz hladni rat, njegovi romani su se posljednjih godina nastojali baviti suvremenim svijetom i aktualnim temama, pa ni Najtraženiji čovjek, objavljen 2008. godine, nije bio izuzetak.

Na njegovu radnju i temu značajno su utjecali napadi 11. rujna, kao i njime potaknuti američki i globalni rat protiv terorizma, a posebno njegovi kontroverzni aspekti koji se tiču kršenja ljudskih prava i sloboda. Le Carréu su inspiraciju dijelom pružili stvarni slučaj Murata Kurnaza, mladog turskog državljanina rodom iz Njemačke koji je pod lažnim optužbama za terorizam na nekoliko godina "zaglavio" u Guantanamu, a dijelom autorova sama iskustva kao britanskog obavještajca u Hamburgu.

Njemačka luka je, kako gledatelje podsjeća uvodna špica, bila mjesto odakle su Mohammed Atta i njegova ćelija godinama neometano planirali i pripremali svoju spektakularnu akciju, te se zapadne, a posebno njemačke, obavještajne agencije izuzetno trude da se tako nešto više nikada ne dogodi.

Taj je zadatak povjeren Güntheru Bachmannu (Hoffman), agentu čiji tim nadzire lokalnu muslimansku zajednicu i čiju pažnju privuće tajanstveni mladić po imenu Isa Karpov (Dobrigin), čečenski izbjeglica koji je ilegalno ušao u zemlju. Dodatno zanimanje izaziva i to što Karpov preko idealističke odvjetnice Annabel Richter (McAdams) namjerava stupiti u kontakt s lokalnim bankarom Tommyjem Brueom (Dafoe) i od njega pokupiti ogromnu svotu novaca. Bachmann u svemu tome, pak, vidi priliku da "namjesti" igru daleko "krupnijoj" ribi u liku lokalnog muslimanskog vođe dr. Faisala Abdullaha (Ershadi) za čiju humanitarnu organizaciju drži kako služi kao krinka za financiranje terorista. Njegov plan izazove zanimanje i američke obavještajke Marthe Sullivan (Wright).

10.12.2014. 09:35:00