Recenzija filma Crna misa
Johhny Depp u još jednoj sjajnoj transformaciji - ovoga puta to je James Whitey Bulger, gangsterski boss irskih korijena iz Bostona
Povijest nas uči kako su najveće svjetske nesreće izazivali oni koji bi ljude čvrsto dijelili na apsolutno dobre i apsolutno zle, i to obično onda kada bi se tako jednostavna podjela sudarala s mnogo složenijom stvarnošću. Oni koji bi priznali kako postoji međuprostor između dvije krajnosti, odnosno bili spremni na kompromis, čak i ako im se nimalo ne sviđa, u pravilu su oni koji svijet čine boljim nego što bi inače bio.
Takav svjetonazor su, službeno ili neslužbeno, prihvatile i policija i pravosuđe mnogih država svjesne da će u borbi s kriminalom, pogotovo onim organiziranim, dalje stići onaj tko raspolaže s represivnim aparatom i doušnicima nego onaj tko raspolaže samo s represivnim aparatom. Korištenje doušnika, s druge strane, može izazvati probleme s obzirom da je u pitanju dvosmjerni odnos, pa tako isto onako kao što policija koristi doušnike, tako i doušnici mogu, uz malo manipulacije, koristiti policiju za vlastite nečasne rabote.
Neki od takvih slučajeva iz stvarnog života su svoj put našli i do holivudskog scenarista, za što kao primjer može poslužiti relativno nepoznata (nažalost, s pravom) Soderberghova komedija Doušnik!. Najpoznatiji od njih, vezan uz irsko-američkog gangsterskog bossa Jamesa "Whiteyja" Bulgera, je, pak, postao predmetom biografskog filma Crna misa, koji se nedavno našao u našim kinodvoranama.
Radnja započinje 1975. godine i prikazuje kako Bulger (Depp), sitni gangster, usprkos tome što se "zakačio" s mnogo većim i potkoženijim "igračima" iz italoameričke mafije, prilično brzo uspije postati neosporni gospodar ulica Južnog Bostona.
Cijelu recenziju pročitajte na portalu FAK.hr
Novi komentar